5 korzyści z zastosowania innowacyjnej technologii weryfikacji i wizyjnej kontroli jakości w Twojej firmie

Dla firm produkcyjnych kontrola jakości stanowi bardzo istotny element procesu produkcyjnego. Ponieważ jakość jest kluczowym wymogiem wszelkich procesów strategicznych, skutecznych narzędzi – które umożliwią szybką i dokładną kontrolę – wymagają zarówno procesy wielko- jak i małoseryjne. Niemniej tradycyjna, organoleptyczna kontrola jakości to proces, który nie zawsze jest skuteczny i niezaprzeczalnie kosztuje wiele czasu i pieniędzy. Czym go zastąpić? Na rynku dostępna jest innowacyjna technologia weryfikacji i wizyjnej kontroli jakości detali, która zapewnia 100% powtarzalność kontroli, eliminując tym samym ludzkie błędy. Poznajmy 5 kluczowych korzyści, jakie wynikają z jej wdrożenia.

Wyższa jakość i efektywność w produkcji dzięki przełomowej technologii

Procesy produkcyjne w branżach takich jak automotive, przemysł elektroniczny, przetwórstwo tworzyw sztucznych i wiele innych wymagają skrupulatnej kontroli jakości detali. W tym celu eksperci CBRTP opracowali Lummo  – innowacyjną technologię weryfikacji i wizyjnej kontroli jakości detali wytwarzanych w procesach wielkoseryjnych i małoseryjnych. – Opracowany przez nas system jest innowacyjnym narzędziem, które rewolucjonizuje procesy kontroli jakości detali w obu przypadkach – mówi Damian Rybczyński, Business Development Manager w Centrum Badań i Rozwoju Technologii dla Przemysłu S.A. – Co istotne, Lummo jest wszechstronnym systemem, który może być dostosowany do specyfiki każdej branży i sprostać unikalnym wymaganiom klientów. Jest to nieocenione narzędzie dla firm produkcyjnych, które dążą do doskonałości jakościowej i optymalizacji procesów produkcyjnych – podkreśla.

Wizyjna kontrola jakości pozwala na wykrywanie wielu wad, takich jak: niezgodna geometria, niezgodny kolor, wady wizualne/estetyczne, niedolania/wypływy, deformacje, punkty wtrysku, uszkodzenia mechaniczne i wiele innych.

Dlaczego warto wdrożyć innowacyjną technologię weryfikacji i wizyjnej kontroli jakości?

Główne atuty systemu wizyjnego opracowanego przez polską firmę to z pewnością:

1. Możliwość badania różnych typów detali jednocześnie, nawet gdy są one w ruchu. To szczególnie ważne w przypadku procesów wielkoseryjnych, gdzie detale są produkowane w dużej ilości i wymagają szybkiej weryfikacji.

2. Klasyfikacja detalu – dzięki zaawansowanym algorytmom i sztucznej inteligencji, system potrafi samodzielnie rozpoznać, jaki typ detalu jest poddawany kontroli wizyjnej. – To znacznie usprawnia proces, eliminując konieczność ręcznego wprowadzania danych i redukując czas potrzebny do konfiguracji systemu – zauważa ekspert CBRTP.

3. Technologia 2D – system wykorzystuje technologię 2D, co pozwala na dokładne wykrywanie niezgodności i wtrąceń kolorystycznych na powierzchni detali. To umożliwia precyzyjną kontrolę jakości pod względem estetycznym i wizualnym.

4. Technologia 3D – dzięki technologii 3D Lummo umożliwia dokładną kontrolę geometrii detali z precyzją do 0,1 mm, wykorzystując do tego obraz uzyskany z kilku profilometrów w czasie rzeczywistym.

5. Możliwość konfiguracji systemu pod potrzeby klienta – Lummo jest elastycznym systemem, który może być dostosowany do indywidualnych potrzeb firmy. Możliwość konfiguracji pozwala producentom dostosować narzędzie do specyfiki ich procesów produkcyjnych, zapewniając optymalną kontrolę jakości.

Gdy jakość produktów ma kluczowe znaczenie

Oferowanie odpowiedniej jakości produktów może zwiększyć sprzedaż w firmie i jej konkurencyjność na rynku. Tymczasem tradycyjne metody kontroli jakości wymagają udziału człowieka, co zawsze wiąże się z pewnym ryzykiem błędu. Dzięki technologii Lummo możliwe jest całkowite wyeliminowanie kontroli organoleptycznej i zastąpienie jej wizyjną kontrolą detali, która zapewnia nie tylko dokładność i precyzję w pomiarach, ale także 100% ich powtarzalności. Dzięki temu uzyskujemy wartościowe dane co do jakości badanych detali, a także możemy kontrolować jakość bez żadnych błędów.

W przypadku tradycyjnych metod kontroli jakości zdarzały się sytuacje, kiedy wadliwe detale trafiały do klientów. Wizyjna  pozwala na szybkie zidentyfikowanie wad i wyeliminowanie ich jeszcze przed wysyłką do klienta. Dzięki temu unikamy kosztownych zwrotów wadliwych towarów oraz zwiększamy satysfakcję klientów. Technologia Lummo cechuje się ponadto łatwością obsługi i nie wymaga zaangażowania wykwalifikowanych pracowników do obsługi systemu, co przyspiesza proces oraz obniża jego koszty.

Ciekawostki z branży

Specjalista od budowania marki – Specjalista z pogranicza grafiki komputerowej i marketingu. Jego czynności polegają na stworzeniu (a w pewnych sytuacjach także na modyfikacji) elementów graficznych, które mają być wykorzystywane w ramach jednej firmy. Grafik ten w pierwszej kolejności zajmie się ustaleniem jakie fonty, logo i zestawienia kolorów będą najbardziej korzystne dla jego kontrahenta, a następnie po uzyskaniu aprobaty przystępuje do wykonania grafiki, która zostanie zastosowana w materiałach promocyjnych przedsiębiorstwa (np. w papierze firmowym, długopisach, wizytówkach, etc.). Do grafika takiego należy zwrócić się również w przypadku, jeżeli mamy już logo i jesteśmy kojarzeni z pewnymi zestawieniami kolorów czy symbolami, pragniemy jednak odświeżyć wizerunek naszej firmy nie tracąc jednocześnie autentyczności. Powinineś mieć logo w krzywych, jeśli nie masz logo w formacie wektorowym napisz do mnie.

Retuszer – Najlepszy przyjaciel fotografa i osób, którym zależy na jakości wykonanych zdjęć. Retuszer nie ogranicza się jedynie do tego, by osoby znajdujące się na zdjęciach wyglądały korzystniej. Potrafi on również poprawić ogólną jakość zdjęć, odnowić stare fotografie, jak również wystylizować nowe zdjęcia na wykonane w innej epoce. Grafik ma również możliwość bezstratnego powiększania zdjęć przy pomocy nowoczesnych narzędzi. Dzięki odpowiednim zabiegom jest wstanie zmienić kolorystykę zdjęcia jak również dodać/usunąć odpowiednie elementy, przez co jest on niezastąpiony przy dostosowywaniu fotografii do potrzeb materiałów promocyjnych czy kampanii reklamowych.

Operator DTP – Zajmuje się on odpowiednim złożeniem tekstu i obrazu, tak, by nadawał się on do wykorzystania w ostatecznej publikacji. Ponieważ powyższy opis może być nieco niejasny dla osób, które wcześniej nie współpracowały z operatorem DTP, posłużymy się prostym przykładem. Weź do ręki dowolne czasopismo (najlepiej do tego celu nada się prasa kobieca, ale może być to też każda inna gazeta). Zwróć uwagę na tekst i obrazki umieszczone w czasopiśmie. Tekst rozmieszczony jest w kolumnach, które oplatają obrazki. W miejscach, gdzie tekst spotyka się z ilustracją litery często zmieniają swój kolor tak, by pozostać czytelnymi i stworzyć harmonijną całość. Tekst jest w niektórych miejscach pogrubiony tak, by przykuwał uwagę. Grafiki znajdujące się w czasopiśmie są natomiast w niektórych miejscach rozmyte, by w innych tworzyć wyraźne linie. Operator DTP zajmuje się właśnie tym, by z otrzymanego tekstu i grafiki stworzyć miłą dla oka całość, która następnie może zostać wykorzystana w czasopiśmie, na bilbordzie reklamowym, ulotce czy w książeczce ofertowej.

Projektowanie graficzne to szerokie pojęcie, które obejmuje zarówno pracę z grafiką wektorową (samodzielne tworzenie obrazów), jak i z grafiką rastrową (przekształcanie i poprawianie zdjęć). Oprócz tych dwóch popularnych dziedzin projektowanie graficzne obejmuje również tworzenie grafik 3D, jak i prace związane ze składem i przygotowaniem tekstu do druku (DTP).

Jakie prace najczęściej zleca się grafikom? Do branżowej codzienności należy projektowanie grafik na media społecznościowe, na blogi firmowe, wszelkie typy ulotek, reklamówek, katalogów i plakatów promocyjnych.
To jednak dopiero początek długiej listy – po nich plasują się zlecenia na przygotowanie grafik i całych layoutów na strony www lub do aplikacji mobilnych. Każdy element, jaki widzisz na stronie, wyszedł spod ręki projektanta: tu nie ma miejsca na przypadki.

Bardziej złożone prace graficzne to… wspomniane tworzenie logo firmy. Profesjonaliści, którzy poważnie myślą o swojej marce, wiedzą, że logo to wisienka na torcie, jakim jest cały system identyfikacji wizualnej. To właśnie projektowanie takich kompleksowych rozwiązań jest najciekawszym i najbardziej satysfakcjonującym wyzwaniem w pracy grafika.

Jakie jeszcze prace zleca się projektantom w Polsce? Rosnąca popularność e-commerce zwiększa zapotrzebowanie zarówno na profesjonalny retusz zdjęć produktowych jak i… na fotorealistyczne wizualizacje 3D.
3D jest przy tym jednym z ważniejszych trendów w projektowaniu graficznym. Jego możliwości rosną – trójwymiarowe obrazy nie tylko zastępują prawdziwe produkty w katalogach firmowych, ale również oferują przedstawienia przekrojów, modele zamówień czy wizualizacje.

Osobną kategorią prac graficznych jest skład tekstu i przygotowanie go do druku. Wymaga nie tylko dużej cierpliwości i wyobraźni, ale również specjalistycznej wiedzy dotyczącej typografii.

Zarobki jak w każdej pracy są zależne od miasta w jakim mieszkamy, doświadczenia i umiejętności. Osoba początkująca zaczyna od niskich stawek 2000 - 2500zł miesiecznie. Grafik bardziej zawansowany 3000zł do 4000zł. Grafik specjalizujący się w grafice 3D, dobry ilustrator, dobry projektant interfejsów w dużym mieście może liczyć na zarobki 6000zł i w górę. 

Grafik komputerowy zapewnia kompleksową obsługę w swojej dziedzinie. Nie można jednak wymagać od grafika tego, by dokonywał czynności wykraczających poza zakres jego obowiązków. Dobrym przykładem są graficy zajmujący się projektowaniem stron internetowych. Są oni odpowiedzialni za stworzenie interfacu oraz grafiki witryny i jej podstron. Po ich stronie leży zmienienie projektu graficznego serwisu www w funkcjonującą całość. Jak już wspomniano, nie można jednak wymagać od grafika, by zakupił domenę, zapewnił hosting czy napisał teksty na stronę (chyba, że w umowie wyraźnie zastrzeżono, że takich czynności się podejmie).

Mimo, że istnieje wiele kategorii grafików, to wszyscy oni posiadają cechy wspólne. W szczególności cechą wspólną wszystkich grafików jest to, że czas, którypoświęcają na stworzenie danego projektu, to nie tylko godziny spędzone przed programami graficznymi. To także czas wykorzystywany na badania rynku czy opracowywanie koncepcji. Najbardziej typowym przykładem może być opracowanie wizytówki albo logo. Czas poświęcony na wykonanie ostatecznej wersji jest nieporównywalnie krótszy od tego potrzebnego na określenie, jakie logo będzie najbardziej odpowiednie dla danej branży oraz jaki układ elementów będzie prezentował się najlepiej.

Kolejnym elementem wspólnym charakterystycznym dla przedstawicieli tego zawodu jest brak związania grafikaz konkretnym miejscem pracy. Ze względu na fakt, że głównym narzędziem pracy grafika jest komputer, jego mobilność jest ograniczona jedynie dostępem do elektryczności oraz Internetu. Poszukując grafika nie powinniśmy ograniczać się więc do terenu zamieszkiwanej przez nas miejscowości. Powinniśmy natomiast poszukiwać osoby, której specjalizacja najbardziej odpowiada zleceniu, które zamierzamy jej powierzyć.

Wspólną cechą wszystkich grafików jest także to, że współpraca z nimi nie wymaga spotkania w cztery oczy. Wszystkie wytyczne jesteśmy w stanie powierzyć za pośrednictwem poczty elektronicznej, ewentualnie podczas rozmowy telefonicznej.

Niezależnie od specjalizacji, każdy grafik zmuszony jest do stałego rozwijania swoich umiejętności. Profesja grafika podlega nieustannym przemianom. Z roku na rok produkowane są komputery, które przewyższają swoją mocą obliczeniową dotychczasowe modele. To samo dotyczy oprogramowania. Softwere obecnie dostępny na rynku daje znacznie większe możliwości niż jego wcześniejsze wersje. Wywołuje to konieczność stałego zakupu nowego sprzętu i oprogramowania, ale również ciągłej nauki. Nie jest możliwe nadążanie za pojawiającymi się zmianami bez ciągłego dokształcania się.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *