Jak wybrać właściwą drukarnię?

Zanim zdecydujemy się na wybór konkretnej drukarni online sprawdźmy jakie jest jej zaplecze maszynowe – najczęściej informacje na ten temat znajdują się na stronie internetowej. Oczywiście warto też poszukać opinii na jej temat – chociaż w tym przypadku należy być bardzo ostrożnym. Nie zawsze możemy liczyć na rzetelne informacje, dlatego najlepiej popytać wśród znajomych czy korzystali z usług danej drukarni, być może ich opinia pomoże nam w podjęciu decyzji.

Poza ceną wydruku niezwykle istotna jest także jego jakość. Warto sprawdzić czy w drukarni online, na którą się zdecydowaliśmy dostępne są różne rodzaje papierów i dodatkowe uszlachetnienia, papier matowy, błyszczący czy możliwość laminowania druku.

Kontakt z drukarnią to kolejny czynnik, który ma wpływ na wybór tej odpowiedniej. Ponieważ zamówienie składamy przez internet, nie mamy możliwości od razu dowiedzieć się, czy przygotowany przez nas projekt nadaje się do druku, nie możemy też porozmawiać o ewentualnych zmianach w wydruku. Dlatego tez niezwykle istotne jest, żeby drukarnia podała dane kontaktowe, nie tylko adres e-mail, ale przede wszystkim numer telefonu oraz adres siedziby. Czynniki te wpływają nie tylko na wiarygodność firmy, ale gwarantują potencjalnym klientom możliwość szybkiego kontaktu, a nawet osobistego odwiedzenia siedziby, w celu omówienie szczegółów zamówienia.

W wielu przypadkach firmy oferują podobne produkty w podobnych cenach, a zatem wybór właściwej drukarni do wykonania pracy może być trudnym zadaniem. Nie jest też możliwe, aby firma z dowolnej branży oferowała najniższą cenę i jednocześnie zapewniła najwyższą jakość i najlepszą obsługę, przez cały czas i przy każdej realizacji. Może się zdarzyć, że firma, która specjalizuje się w danym typie prac, faktycznie zaoferuje niską cenę, utrzymując dobrą jakość i obsługę. Widać to zwykle na przykładzie ofert dla zapytań obejmujących druk różnych materiałów. Jedna drukarnia ma niższy koszt druku wielonakładowych ulotek, inna korzystniej wypada przy druku teczek lub nietypowych prac.

Najistotniejszym kryterium wyboru drukarni jest jakość świadczonych przez nią usług, która powinna być na najwyższym możliwym poziomie. Ma to szczególne znaczenie w przypadku druku reklamowego, który musi być niezwykle starannie zrealizowany z dbałością o najdrobniejsze detale. Pamiętajmy także, że wysoka jakość zwykle idzie w parze z ceną, dlatego zastanawiając się nad tańszą ofertą koniecznie sprawdźmy, co dostaniemy w zamian.

Zapoznając się z realizacjami wybranego wykonawcy warto osobiście obejrzeć oraz ocenić jakość papieru, na którym wykonany zostanie nasz druk reklamowy. Poprośmy także o pokazanie przykładowych projektów zbliżonych do naszego, co pozwoli ocenić jakość wydruku oraz jego trwałość. Koniecznie sprawdźmy, czy tusz się nie rozmazuje, czy grafika jest wyraźna i precyzyjnie naniesiona oraz czy papier posiada pożądany odcień, grubość oraz fakturę.

Najczęstszym błędem w wyborze drukarni jest kierowanie się najniższą ceną. Te jednak zazwyczaj są do siebie zbliżone, ale nie jest to najważniejsze. Istotne przecież są takie elementy jak jakość wydruku, terminy, kompleksowość usług bądź dostawa gotowego produktu.

Drukarnia Grodzisk Mazowiecki https://www.drukarniasieradzki.pl/. W ofercie m.in:

Ciekawostki z branży

Zarobki jak w każdej pracy są zależne od miasta w jakim mieszkamy, doświadczenia i umiejętności. Osoba początkująca zaczyna od niskich stawek 2000 - 2500zł miesiecznie. Grafik bardziej zawansowany 3000zł do 4000zł. Grafik specjalizujący się w grafice 3D, dobry ilustrator, dobry projektant interfejsów w dużym mieście może liczyć na zarobki 6000zł i w górę. 

Grafik komputerowy zapewnia kompleksową obsługę w swojej dziedzinie. Nie można jednak wymagać od grafika tego, by dokonywał czynności wykraczających poza zakres jego obowiązków. Dobrym przykładem są graficy zajmujący się projektowaniem stron internetowych. Są oni odpowiedzialni za stworzenie interfacu oraz grafiki witryny i jej podstron. Po ich stronie leży zmienienie projektu graficznego serwisu www w funkcjonującą całość. Jak już wspomniano, nie można jednak wymagać od grafika, by zakupił domenę, zapewnił hosting czy napisał teksty na stronę (chyba, że w umowie wyraźnie zastrzeżono, że takich czynności się podejmie).

Mimo, że istnieje wiele kategorii grafików, to wszyscy oni posiadają cechy wspólne. W szczególności cechą wspólną wszystkich grafików jest to, że czas, którypoświęcają na stworzenie danego projektu, to nie tylko godziny spędzone przed programami graficznymi. To także czas wykorzystywany na badania rynku czy opracowywanie koncepcji. Najbardziej typowym przykładem może być opracowanie wizytówki albo logo. Czas poświęcony na wykonanie ostatecznej wersji jest nieporównywalnie krótszy od tego potrzebnego na określenie, jakie logo będzie najbardziej odpowiednie dla danej branży oraz jaki układ elementów będzie prezentował się najlepiej.

Kolejnym elementem wspólnym charakterystycznym dla przedstawicieli tego zawodu jest brak związania grafikaz konkretnym miejscem pracy. Ze względu na fakt, że głównym narzędziem pracy grafika jest komputer, jego mobilność jest ograniczona jedynie dostępem do elektryczności oraz Internetu. Poszukując grafika nie powinniśmy ograniczać się więc do terenu zamieszkiwanej przez nas miejscowości. Powinniśmy natomiast poszukiwać osoby, której specjalizacja najbardziej odpowiada zleceniu, które zamierzamy jej powierzyć.

Wspólną cechą wszystkich grafików jest także to, że współpraca z nimi nie wymaga spotkania w cztery oczy. Wszystkie wytyczne jesteśmy w stanie powierzyć za pośrednictwem poczty elektronicznej, ewentualnie podczas rozmowy telefonicznej.

Niezależnie od specjalizacji, każdy grafik zmuszony jest do stałego rozwijania swoich umiejętności. Profesja grafika podlega nieustannym przemianom. Z roku na rok produkowane są komputery, które przewyższają swoją mocą obliczeniową dotychczasowe modele. To samo dotyczy oprogramowania. Softwere obecnie dostępny na rynku daje znacznie większe możliwości niż jego wcześniejsze wersje. Wywołuje to konieczność stałego zakupu nowego sprzętu i oprogramowania, ale również ciągłej nauki. Nie jest możliwe nadążanie za pojawiającymi się zmianami bez ciągłego dokształcania się.

Specjalista od budowania marki – Specjalista z pogranicza grafiki komputerowej i marketingu. Jego czynności polegają na stworzeniu (a w pewnych sytuacjach także na modyfikacji) elementów graficznych, które mają być wykorzystywane w ramach jednej firmy. Grafik ten w pierwszej kolejności zajmie się ustaleniem jakie fonty, logo i zestawienia kolorów będą najbardziej korzystne dla jego kontrahenta, a następnie po uzyskaniu aprobaty przystępuje do wykonania grafiki, która zostanie zastosowana w materiałach promocyjnych przedsiębiorstwa (np. w papierze firmowym, długopisach, wizytówkach, etc.). Do grafika takiego należy zwrócić się również w przypadku, jeżeli mamy już logo i jesteśmy kojarzeni z pewnymi zestawieniami kolorów czy symbolami, pragniemy jednak odświeżyć wizerunek naszej firmy nie tracąc jednocześnie autentyczności. Powinineś mieć logo w krzywych, jeśli nie masz logo w formacie wektorowym napisz do mnie.

Retuszer – Najlepszy przyjaciel fotografa i osób, którym zależy na jakości wykonanych zdjęć. Retuszer nie ogranicza się jedynie do tego, by osoby znajdujące się na zdjęciach wyglądały korzystniej. Potrafi on również poprawić ogólną jakość zdjęć, odnowić stare fotografie, jak również wystylizować nowe zdjęcia na wykonane w innej epoce. Grafik ma również możliwość bezstratnego powiększania zdjęć przy pomocy nowoczesnych narzędzi. Dzięki odpowiednim zabiegom jest wstanie zmienić kolorystykę zdjęcia jak również dodać/usunąć odpowiednie elementy, przez co jest on niezastąpiony przy dostosowywaniu fotografii do potrzeb materiałów promocyjnych czy kampanii reklamowych.

Operator DTP – Zajmuje się on odpowiednim złożeniem tekstu i obrazu, tak, by nadawał się on do wykorzystania w ostatecznej publikacji. Ponieważ powyższy opis może być nieco niejasny dla osób, które wcześniej nie współpracowały z operatorem DTP, posłużymy się prostym przykładem. Weź do ręki dowolne czasopismo (najlepiej do tego celu nada się prasa kobieca, ale może być to też każda inna gazeta). Zwróć uwagę na tekst i obrazki umieszczone w czasopiśmie. Tekst rozmieszczony jest w kolumnach, które oplatają obrazki. W miejscach, gdzie tekst spotyka się z ilustracją litery często zmieniają swój kolor tak, by pozostać czytelnymi i stworzyć harmonijną całość. Tekst jest w niektórych miejscach pogrubiony tak, by przykuwał uwagę. Grafiki znajdujące się w czasopiśmie są natomiast w niektórych miejscach rozmyte, by w innych tworzyć wyraźne linie. Operator DTP zajmuje się właśnie tym, by z otrzymanego tekstu i grafiki stworzyć miłą dla oka całość, która następnie może zostać wykorzystana w czasopiśmie, na bilbordzie reklamowym, ulotce czy w książeczce ofertowej.

Grafika komputerowa od wielu już lat cieszy się ogromnym zainteresowaniem. Nic w tym dziwnego, ponieważ osoby, które posiadają w tej materii odpowiednie umiejętności i wiedzę, z sukcesami odnajdują się na rynku pracy. Jak się jednak okazuje, praca grafika komputerowego tylko z pozoru wydaje się prosta, w praktyce jednak jest związana z koniecznością funkcjonowania pod presją czasu, a jednocześnie zachowania jak najwyższej jakości. 

Najprościej tłumacząc, grafik komputerowy wykonuje zawód z pogranicza twórczości artystycznej oraz informatyki. Co do zasady, pracuje on z wykorzystaniem komputera oraz innych rozwiązań technologicznych, w tym np. tabletu graficznego. Jak zostać grafikiem komputerowym - wiele osób zadaje sobie to pytanie. Czy konieczne jest wykształcenie w tym kierunku lub może wystarczy ukończony kurs grafiki komputerowej? Niestety, nie ma idealnej odpowiedzi na te pytania, ponieważ wiele zależy od konkretnego przypadku. Oczywiście ukończenie studiów informatycznych czy artystycznych jest atutem, ale z całą pewnością o wiele ważniejsze od posiadania dyplomu wyższej uczelni są umiejętności, jakimi może pochwalić się dana osoba. Jeśli ktoś chce pracować w tym zawodzie powinien także zadbać o zdobycie doświadczenia oraz zbudować odpowiednie portfolio, które zwiększy jego szanse na zatrudnienie.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *