Jak wybrać właściwą drukarnię?

Zanim zdecydujemy się na wybór konkretnej drukarni online sprawdźmy jakie jest jej zaplecze maszynowe – najczęściej informacje na ten temat znajdują się na stronie internetowej. Oczywiście warto też poszukać opinii na jej temat – chociaż w tym przypadku należy być bardzo ostrożnym. Nie zawsze możemy liczyć na rzetelne informacje, dlatego najlepiej popytać wśród znajomych czy korzystali z usług danej drukarni, być może ich opinia pomoże nam w podjęciu decyzji.

Poza ceną wydruku niezwykle istotna jest także jego jakość. Warto sprawdzić czy w drukarni online, na którą się zdecydowaliśmy dostępne są różne rodzaje papierów i dodatkowe uszlachetnienia, papier matowy, błyszczący czy możliwość laminowania druku.

Kontakt z drukarnią to kolejny czynnik, który ma wpływ na wybór tej odpowiedniej. Ponieważ zamówienie składamy przez internet, nie mamy możliwości od razu dowiedzieć się, czy przygotowany przez nas projekt nadaje się do druku, nie możemy też porozmawiać o ewentualnych zmianach w wydruku. Dlatego tez niezwykle istotne jest, żeby drukarnia podała dane kontaktowe, nie tylko adres e-mail, ale przede wszystkim numer telefonu oraz adres siedziby. Czynniki te wpływają nie tylko na wiarygodność firmy, ale gwarantują potencjalnym klientom możliwość szybkiego kontaktu, a nawet osobistego odwiedzenia siedziby, w celu omówienie szczegółów zamówienia.

W wielu przypadkach firmy oferują podobne produkty w podobnych cenach, a zatem wybór właściwej drukarni do wykonania pracy może być trudnym zadaniem. Nie jest też możliwe, aby firma z dowolnej branży oferowała najniższą cenę i jednocześnie zapewniła najwyższą jakość i najlepszą obsługę, przez cały czas i przy każdej realizacji. Może się zdarzyć, że firma, która specjalizuje się w danym typie prac, faktycznie zaoferuje niską cenę, utrzymując dobrą jakość i obsługę. Widać to zwykle na przykładzie ofert dla zapytań obejmujących druk różnych materiałów. Jedna drukarnia ma niższy koszt druku wielonakładowych ulotek, inna korzystniej wypada przy druku teczek lub nietypowych prac.

Najistotniejszym kryterium wyboru drukarni jest jakość świadczonych przez nią usług, która powinna być na najwyższym możliwym poziomie. Ma to szczególne znaczenie w przypadku druku reklamowego, który musi być niezwykle starannie zrealizowany z dbałością o najdrobniejsze detale. Pamiętajmy także, że wysoka jakość zwykle idzie w parze z ceną, dlatego zastanawiając się nad tańszą ofertą koniecznie sprawdźmy, co dostaniemy w zamian.

Zapoznając się z realizacjami wybranego wykonawcy warto osobiście obejrzeć oraz ocenić jakość papieru, na którym wykonany zostanie nasz druk reklamowy. Poprośmy także o pokazanie przykładowych projektów zbliżonych do naszego, co pozwoli ocenić jakość wydruku oraz jego trwałość. Koniecznie sprawdźmy, czy tusz się nie rozmazuje, czy grafika jest wyraźna i precyzyjnie naniesiona oraz czy papier posiada pożądany odcień, grubość oraz fakturę.

Najczęstszym błędem w wyborze drukarni jest kierowanie się najniższą ceną. Te jednak zazwyczaj są do siebie zbliżone, ale nie jest to najważniejsze. Istotne przecież są takie elementy jak jakość wydruku, terminy, kompleksowość usług bądź dostawa gotowego produktu.

Drukarnia Grodzisk Mazowiecki https://www.drukarniasieradzki.pl/. W ofercie m.in:

Ciekawostki z branży

Zamykasz komputer, wsiadasz do auta i kierujesz się wprost do pracy. Jak zwykle poranne korki zdecydowanie utrudniają drogę, którą przy braku ruchu byłbyś wstanie pokonać w czasie kilkunastu minut. Przez to masz jednak czas się rozejrzeć.

Na budynku przed tobą ktoś wywiesił nowiutki bilbord zachęcający do zakupu auta marki Citroen. Z twojej prawej strony zalotne spojrzenie rzuca kobieta z reklamy salonu odzieżowego. Dojeżdżasz pod pracę. Ponieważ pracujesz w centrum miasta, zaczepia Cię młoda dziewczyna wręczając ulotkę z ofertą studiów podyplomowych. Wchodzisz do bura.

Twój szef rozmawia właśnie z jakąś nieznaną Ci osobą. Nagle woła Cię, byś przywitał się z nieznajomym. Ten uśmiecha się, ściska twoją dłoń i wręcza wizytówkę. Patrzysz na nią. Ktoś naprawdę dobrze dobrał kolory i czcionkę. Wracasz do swojego biurka z wizytówką w dłoni.

Nagle dopada Cię pewna refleksja. Począwszy od designu twojej ulubionej strony internetowej, przez wręczoną Ci ulotkę aż do wizytówki, wszystko, na co natknąłeś się w swojej drodze do pracy było dziełem przedstawicieli  jednego zawodu. Zawodu,  który pojawił się niedawno, a jak widać, zupełnie zdominował aspekt wizualny dzisiejszego świata. Zawód ten, to oczywiście grafik komputerowy.

Graficy (mimo dość dużego nasycenia rynku) nadal są atrakcyjnymi specjalistami dla wielu pracodawców – od największych, międzynarodowych agencji reklamowych, po niewielkie firmy, funkcjonujące w rynkowych niszach.

Oczywiście zawód grafika daje też szerokie możliwości samodzielnego realizowania się jako współpracujący z różnymi podmiotami freelancer – to opcja dla osób ceniących sobie pracę na własnych warunkach.

Chcący się utrzymać na rynku grafik musi być osobą kreatywną, ale zarazem bardzo obowiązkową i umiejącą pracować w sposób elastyczny oraz wielopłaszczyznowy (od projektu do projektu). Zmienność i dynamika w znacznym stopniu decydują o tym, że średnia wieku w zawodzie grafika komputerowego jest niska (ok. 30 lat).

Jeśli wykazujemy się takimi cechami i czujemy, że w pokonaniu pierwszych progów pomoże nam pasja i wrodzone umiejętności graficzne – warto spróbować swoich sił odpowiednio szybko. Dobre, czyli rozbudowane i urozmaicone portfolio, to najlepsza przepustka do kariery w branży graficznej.

Na początku liczy się każdy wykonany projekt, dlatego wchodząc do zawodu, skupiajmy się nie tylko na wiedzy teoretycznej, ale nie bójmy się podejmować zawodowych wyzwań już w trakcie studiów czy/i uzyskiwania kolejnych zawodowych szlifów.

Czym zajmuje się grafik komputerowy?

Grafik komputerowy musi łączyć w swojej pracy aspekty artystyczne oraz informatyczne. Trudno jednoznacznie scharakteryzować tę profesję, ponieważ zakres obowiązków jest ustalany indywidualnie, w zależności od konkretnych potrzeb. Najogólniej jednak rzecz ujmując, graficy komputerowi zajmują się kampaniami marketingowymi i reklamowymi pod kątem przygotowywania grafik, ilustracji, makiet 3D, projektowaniem ulotek, billboardów, składem papierowych magazynów itp.

Grafik komputerowy - gdzie znajdzie pracę i za ile?

Grafik komputerowy znajdzie zatrudnienie w wielu branżach, w tym przede wszystkim mediach, wydawnictwach, agencjach kreatywnych, reklamowych czy public relations. W dobie ogromnej popularności social mediów graficy komputerowi nie mogą narzekać na brak pracy. Znajdą ją bowiem zarówno w dużych przedsiębiorstwach, gdzie istnieją działy graficzne, jak i w niewielkich firmach.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *