Kino na dachu NYX Hotel Warsaw – jeszcze w lipcu!

NYX Hotel Warsaw oraz Fundacja Legalna Kultura zapraszają do jedynego w swoim rodzaju kina – silent cinema w barze Ether na 19. piętrze hotelu. Kino w słuchawkach, pod gwiazdami, rusza w sobotę 29 lipca, a w programie znalazły się kinowe super hity ostatniego oscarowego sezonu: „W trójkącie” i „Fabelmanowie”.

Pierwsze takie lato w mieście pod gwiazdami

Muzyka, kino, koktajle – a wszystko na dachu z widokiem!

NYX Hotel Warsaw, we współpracy z Fundacją Legalna Kultura, stworzył formułę kina, która tego lata zaskoczy widzów. W programie ujęto tytuły godne prawdziwych kinomanów – „W Trójkącie” (29.07) i „Fabelmanowie” (26.08), a forma, jaką proponują organizatorzy, jest wyjątkowa. Seanse filmowe odbędą się w rooftop barze Ether, na 19. piętrze NYX Hotel Warsaw – w miejscu, które wieczorami tętni życiem i oferuje najbardziej imponujący w mieście widok na światła warszawskich wieżowców. Skosztować można tam wybornych koktajli autorstwa mistrzów Europy barmaństwa i właśnie to one będą „biletem wstępu” do kina – kupując nawet jeden, goście otrzymają słuchawki, z którymi w formule “silent cinema”, tuż po zachodzie słońca, obejrzą film.

Dobrego nastroju nigdy za wiele, dlatego seans filmowy w lipcowy wieczór poprzedzi występ DJ-a. „Sam nie mogę doczekać się pierwszej odsłony kina na dachu NYX Hotel – jestem przekonany, że wieczór filmowy w tym miejscu i w tym wydaniu będzie prawdziwą gratką dla wielu mieszkańców Warszawy i gości naszego hotelu” – zaprasza Nino D. Rosenlund, Dyrektor Generalny hotelu. W przypadku niekorzystnych warunków pogodowych filmy zostaną wyświetlone w pełnym street i urban art barze Clash, na 1. piętrze NYX Hotel Warsaw.

Wspólne wydarzenie Leonardo Hotels i Fundacji Legalna Kultura

Cieszymy się bardzo z tak oryginalnej współpracy z NYX Hotel Warsaw. Filmy, które będą prezentowane w Kinie na dachu NYX to pozycje obowiązkowe dla tych, którzy cenią dobre kino, a „okoliczności przyrody”, w jakich będą one prezentowane, jeszcze bardziej zachęcają do ich obejrzenia, także po raz kolejny. Zapraszam na seanse w Kinie na dachu NYX z niesamowitym widokiem! – mówi Kinga Jakubowska z Fundacji Legalna Kultura.

Fundacja Legalna Kultura – wspólnota twórców i odbiorców, działa w Polsce już od 13 lat. Jej misją jest pokazanie, że w świecie nowoczesnych technologii można w pełni legalnie korzystać z tego, co ma do zaoferowania cyfrowa kultura. Projekt zapoczątkowany wspólnie z Leonardo Hotels (NYX Hotel Warsaw) to kolejny z bardzo bogatego wachlarza projektów tej organizacji.

Co zobaczymy w kinie na dachu NYX Hotel Warsaw?

  • 29.07 – „W trójkącie” (2022), godz. 21:00

Film podbił serca jury festiwalu w Cannes. Reżyser Ruben Östlund pokazuje przewrotną historię o pasażerach jachtu, którzy wylądowali na bezludnej wyspie i walczą o przetrwanie. To satyra na kulturę celebrytów i świat bogaczy. Produkcja zdobyła trzy nominacje do Oscarów. W rolach głównych: Woody Harrelson, Harris Dickinson i Charlbi Dean.

  • 26.08 – „Fabelmanowie” (2022), godz. 19:30

To poruszająca historia, którą Steven Spielberg nakręcił o swojej rodzinie i pasji do kina. Produkcja zdobyła 7 nominacji do Oscara. Spielberg, znany z tak wielkich hitów jak „Park Jurajski” czy „Indiana Jones”, tym razem pokazuje się od bardziej kameralnej strony. W rolę rodziców wcielili się Michelle Williams i Paul Dano. Oprócz hołdu dla kina widzowie odkryją też długo skrywany, rodzinny sekret głównych bohaterów.

Ciekawostki z branży

Podział na grafików i graficzki jest bardzo wyrównany: panowie prowadzą niecałymi dziesięcioma punktami procentowymi. Zawód grafika wykonuje 46,8% kobiet i 54,2% mężczyzn.

Inaczej niż w przypadku copywriterów, projektowaniem graficznym zajmuje się nieco starsza grupa wiekowa – prawdopodobnie ma to związek z tym, że aby zacząć realizować pierwsze komercyjne zlecenia, potrzebna jest wiedza i doświadczenie.

Wśród freelancerów grafików dominują przedstawiciele grupy wiekowej 25-34 lata. Jest ich aż 47,9%. Mniej liczne, choć wciąż zauważalne reprezentacje mają projektanci graficzni w wieku od 18 do 24 lat (24,5%) oraz w grupie pomiędzy 35 a 44 rokiem życia (19,3%).

Pozwala to zauważyć, że projektowanie graficzne popularne jest głównie wśród młodych ludzi, co jednak nie znaczy, że grupy wiekowe powyżej 44 roku życia są w badaniu zupełnie nieobecne. Projektanci w wieku 45-54 stanowią jednak tylko 6,3% badanej próby, a ci powyżej 55 roku życia to zaledwie 1,6%.

Co ciekawe, jeszcze mniejszą reprezentację mają najmłodsi graficy, którzy nie ukończyli jeszcze 18 roku życia: jest ich tylko 0,5%.

W największym skrócie grafik komputerowy to osoba, która zawodowo zajmuje się opracowywaniem elementów wizualnych przy pomocy techniki komputerowej. Przedstawiciele tej dziedziny są więc połączeniem artysty  (ostateczny efekt ich pracy jest wynikiem inwencji twórczej) i informatyka (grafik komputerowy nie maluję pędzlem – jego narzędziem są skomplikowane programy i algorytmy). Mimo, że ostateczny efekt zawsze wynika  z procesu twórczego, kontrahent grafika ma kluczowy wpływ na tworzone dzieło. To właśnie jego wytycznymi kieruje się grafik podczas swojej pracy.

Podobnie jak w przypadku innych zawodów, tak i wśród grafików komputerowych wyróżniamy wiele specjalizacji. Każda z niech jest odpowiedzią na inną potrzebę rynku. Każda z nich wymaga nieco innych umiejętności. W ramach każdej z nich używa się nieco odmiennego oprogramowania i sprzętu. Mimo, iż z każdym rokiem pojawiają się nowe specjalizacje, istnieją kategorie ogólne, do których można przyporządkować większość przedstawicieli tego zawodu.

Specjalista od budowania marki – Specjalista z pogranicza grafiki komputerowej i marketingu. Jego czynności polegają na stworzeniu (a w pewnych sytuacjach także na modyfikacji) elementów graficznych, które mają być wykorzystywane w ramach jednej firmy. Grafik ten w pierwszej kolejności zajmie się ustaleniem jakie fonty, logo i zestawienia kolorów będą najbardziej korzystne dla jego kontrahenta, a następnie po uzyskaniu aprobaty przystępuje do wykonania grafiki, która zostanie zastosowana w materiałach promocyjnych przedsiębiorstwa (np. w papierze firmowym, długopisach, wizytówkach, etc.). Do grafika takiego należy zwrócić się również w przypadku, jeżeli mamy już logo i jesteśmy kojarzeni z pewnymi zestawieniami kolorów czy symbolami, pragniemy jednak odświeżyć wizerunek naszej firmy nie tracąc jednocześnie autentyczności. Powinineś mieć logo w krzywych, jeśli nie masz logo w formacie wektorowym napisz do mnie.

Retuszer – Najlepszy przyjaciel fotografa i osób, którym zależy na jakości wykonanych zdjęć. Retuszer nie ogranicza się jedynie do tego, by osoby znajdujące się na zdjęciach wyglądały korzystniej. Potrafi on również poprawić ogólną jakość zdjęć, odnowić stare fotografie, jak również wystylizować nowe zdjęcia na wykonane w innej epoce. Grafik ma również możliwość bezstratnego powiększania zdjęć przy pomocy nowoczesnych narzędzi. Dzięki odpowiednim zabiegom jest wstanie zmienić kolorystykę zdjęcia jak również dodać/usunąć odpowiednie elementy, przez co jest on niezastąpiony przy dostosowywaniu fotografii do potrzeb materiałów promocyjnych czy kampanii reklamowych.

Operator DTP – Zajmuje się on odpowiednim złożeniem tekstu i obrazu, tak, by nadawał się on do wykorzystania w ostatecznej publikacji. Ponieważ powyższy opis może być nieco niejasny dla osób, które wcześniej nie współpracowały z operatorem DTP, posłużymy się prostym przykładem. Weź do ręki dowolne czasopismo (najlepiej do tego celu nada się prasa kobieca, ale może być to też każda inna gazeta). Zwróć uwagę na tekst i obrazki umieszczone w czasopiśmie. Tekst rozmieszczony jest w kolumnach, które oplatają obrazki. W miejscach, gdzie tekst spotyka się z ilustracją litery często zmieniają swój kolor tak, by pozostać czytelnymi i stworzyć harmonijną całość. Tekst jest w niektórych miejscach pogrubiony tak, by przykuwał uwagę. Grafiki znajdujące się w czasopiśmie są natomiast w niektórych miejscach rozmyte, by w innych tworzyć wyraźne linie. Operator DTP zajmuje się właśnie tym, by z otrzymanego tekstu i grafiki stworzyć miłą dla oka całość, która następnie może zostać wykorzystana w czasopiśmie, na bilbordzie reklamowym, ulotce czy w książeczce ofertowej.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *