KRISPOL – sponsor festiwalu muzyki alternatywnej Powidz Jam Festiwal 2022

Ubiegłe lata udowodniły, że Powidz Jam Festiwal to jeden z najpopularniejszych festiwali muzyki alternatywnej w Polsce i najbardziej wyjątkowe wydarzenie na kulturalnej mapie Wielkopolski. W tym roku nie mogło być inaczej. Tegoroczne #JamSessionDoRana odbyło się pod patronatem KRISPOL.

W ostatni weekend, w Powidzu, miało miejsce prawdziwe święto muzyki. Po raz ósmy znad jeziora popłynęły energetyczne rytmy największego wydarzenia muzycznego w okolicy. Cztery dni muzyki, cztery sceny, kilkanaście kapel, kilkudziesięciu muzyków. W programie znalazły się również spektakularne loty widokowe, warsztaty jogi i zumby, licytacje charytatywne oraz oczywiście jam session.

Tegoroczna edycja imprezy, której głównym organizatorem jest Dom Kultury w Powidzu, tradycyjnie zgromadził publiczność na Scenie Głównej przy Plaży Łazienki, na Dzikiej Plaży oraz w pobliskim Przybrodzinie. W tym roku Powidz Jam Festiwal okazał się szczególnie ciekawy pod kątem muzycznym. Na scenie głównej wystąpiły Kaśka Sochacka i Daria Zawiałow.

Daria Zawiałow to jedna z najbardziej rozpoznawalnych wokalistek młodego pokolenia. Po wydaniu dwóch albumów studyjnych zdobyła serca tysięcy fanów i stanęła w szeregu topowych polskich wokalistek. Jej utwory podbijają listy przebojów, są grane przez największe stacje radiowe, a teledyski zdobywają miliony wyświetleń.

Kaśka Sochacka to artystka, która na każdym koncercie porusza wielu słuchaczy. W tym roku została doceniona przez członków Akademii Fonograficznej i otrzymała aż 4 nominacje do nagrody Fryderyki 2022 w kategoriach: Kompozytor/Kompozytorka/Team Kompozytorski Roku, Artystka Roku, Fonograficzny Debiut Roku oraz nominację za album Ciche dni.

KRISPOL od lat wspiera lokalne inicjatywy i sponsoruje imprezy artystyczno-kulturowe, w tym odbywający się rokrocznie Wrzesiński Muzyczny Weekend Majowy. Dzięki temu utrzymuje komunikację z organizacjami pozarządowymi, społecznymi, samorządowymi i fundacjami. Realizując swoją misję społeczną prowadzi z nimi wieloletnie programy w obszarze kultury i inicjatyw charytatywnych. Ponadto z zaangażowaniem promuje je wśród swoich pracowników i zachęca do udziału w nich. Dobra zabawa przy kultowej muzyce, poczucie wspólnoty i artystyczne otoczenie pozytywnie wpływają na kreatywność, pobudzają do działania i budują niezapomniane wspomnienia.

Powidz Jam Festiwal to kultowe wydarzenie muzyczne w Wielkopolsce. Spotykamy się nad jeziorem Powidzkim, zapraszamy pracowników wraz z rodzinami, aby wspólnie świętować lato. Nasze fabryki mają wakacyjną przerwę postojową. Wykorzystujemy ten czas, aby łapać dobre wibracje. KRISPOL od lat wspiera muzyczne inicjatywy i obejmuje mecenatem wydarzenia artystyczno-kulturowe. Te działania identyfikują nas jako organizację –  skomentowała Katarzyna Kozłowska, Dyrektor Marketingu.

KRISPOL jest wiodącą, europejską marką stolarki otworowej obecną w branży budowlanej od ponad 30 lat. Nowoczesne zakłady produkcyjne oferują kompleksowe rozwiązania dla domu i przemysłu, w tym bramy garażowe, drzwi, okna, rolety i żaluzje fasadowe.

Ciekawostki z branży

Ilustrator – Grafik taki specjalizuje się w wykonywaniu rysunków (ilustracji). Rysunki takie mogą być wykonywane za pośrednictwem tradycyjnych technik (np. ołówek i kartka). Mogą być jednak tworzone także za pośrednictwem komputera – tak przy pomocy zewnętrznych urządzeń typu tablety graficzne, jak również jedynie przy wykorzystaniu znajdującego się w komputerze oprogramowania. Niezależnie od stosowanych narzędzi ostatecznym efektem pracy takiego grafika jest dwuwymiarowy obraz w formie cyfrowej, który może zostać wykorzystany jako symbol, maskotka strony czy też okładka książki.

Grafik 3D – Specjalizacją takiego grafika jest tworzenie modeli, które potem mogą zostać wykorzystane przy tworzeniu animacji, gier komputerowych, symulacji czy jako wirtualne makiety domów. Zlecając pracę takiemu grafikowi musimy mieć na uwadze, że tworzenie kompletnych trójwymiarowych struktur jest procesem o bardzo złożonym charakterze. Grafik 3D tworzy jedynie „szkielety” trójwymiarowych modeli. Efektem jego pracy jest więc jedynie siatka połączonych ze sobą linii. Siatka ta ma określony kształt – z łatwością możemy domyślić się, czy końcowym efektem ma być człowiek, czy też dzbanek. Model taki jest jednak pozbawiony kolorów czy innego rodzaju wypełnienia.

Specjalista od tworzenia grafiki 3D – Grafik komputerowy posiadający taką specjalizację tworzy wypełnienia dla modeli stworzonych przez wyżej opisanego grafika 3D. Mimo, iż określenie „specjalista od tworzenia grafiki 3D” sugeruje, że osoby takie pracują na modelach 3D, jest jednak inaczej. Tworzone przez nich tekstury są zawsze dwuwymiarowe. Są jednak wykonane w taki sposób, że po „zgięciu” idealnie przylegają do modelu 3D, dla którego zostały wykonane. By zrozumieć, jak wygląda stworzona przez takiego grafika tekstura, najłatwiej wyobrazić sobie schemat kostki, przedstawiony jako 6 kwadratów stykających się ze sobą bokami. Po wycięciu takiego rysunku i odpowiednim złożeniu powstanie idealny sześcian. Praca specjalisty od tworzenia grafiki 3D polega właśnie na odpowiednim pokolorowaniu owych ścian.

Rozwój technik informatycznych w znaczący sposób wpłynął na wiele zawodów. Jedną z profesji w dużym stopniu związanych z IT jest grafika. Programy graficzne są niezbędną bazą dla pracy grafików, co nie oznacza, że nie muszą się oni wykazywać podobnymi cechami, jak ich koledzy sprzed kilkudziesięciu lat. Nadal w zawodzie tym liczą się takie umiejętności jak: talent plastyczny, biegłość techniczna, skrupulatność, dokładność i jednocześnie – kreatywność.

Dobry grafik to osoba posiadająca niezbędny zasób umiejętności twardych i miękkich. Liczy się też jeszcze coś szczególnego – pasja – która nie tylko nie pozwoli popaść w zawodową rutynę, ale sprawi, że profesjonalny rozwój (a co za tym idzie – śledzenie szybko zachodzących w tej branży zmian) nie będzie niemiłą koniecznością.

Specjalista od budowania marki – Specjalista z pogranicza grafiki komputerowej i marketingu. Jego czynności polegają na stworzeniu (a w pewnych sytuacjach także na modyfikacji) elementów graficznych, które mają być wykorzystywane w ramach jednej firmy. Grafik ten w pierwszej kolejności zajmie się ustaleniem jakie fonty, logo i zestawienia kolorów będą najbardziej korzystne dla jego kontrahenta, a następnie po uzyskaniu aprobaty przystępuje do wykonania grafiki, która zostanie zastosowana w materiałach promocyjnych przedsiębiorstwa (np. w papierze firmowym, długopisach, wizytówkach, etc.). Do grafika takiego należy zwrócić się również w przypadku, jeżeli mamy już logo i jesteśmy kojarzeni z pewnymi zestawieniami kolorów czy symbolami, pragniemy jednak odświeżyć wizerunek naszej firmy nie tracąc jednocześnie autentyczności. Powinineś mieć logo w krzywych, jeśli nie masz logo w formacie wektorowym napisz do mnie.

Retuszer – Najlepszy przyjaciel fotografa i osób, którym zależy na jakości wykonanych zdjęć. Retuszer nie ogranicza się jedynie do tego, by osoby znajdujące się na zdjęciach wyglądały korzystniej. Potrafi on również poprawić ogólną jakość zdjęć, odnowić stare fotografie, jak również wystylizować nowe zdjęcia na wykonane w innej epoce. Grafik ma również możliwość bezstratnego powiększania zdjęć przy pomocy nowoczesnych narzędzi. Dzięki odpowiednim zabiegom jest wstanie zmienić kolorystykę zdjęcia jak również dodać/usunąć odpowiednie elementy, przez co jest on niezastąpiony przy dostosowywaniu fotografii do potrzeb materiałów promocyjnych czy kampanii reklamowych.

Operator DTP – Zajmuje się on odpowiednim złożeniem tekstu i obrazu, tak, by nadawał się on do wykorzystania w ostatecznej publikacji. Ponieważ powyższy opis może być nieco niejasny dla osób, które wcześniej nie współpracowały z operatorem DTP, posłużymy się prostym przykładem. Weź do ręki dowolne czasopismo (najlepiej do tego celu nada się prasa kobieca, ale może być to też każda inna gazeta). Zwróć uwagę na tekst i obrazki umieszczone w czasopiśmie. Tekst rozmieszczony jest w kolumnach, które oplatają obrazki. W miejscach, gdzie tekst spotyka się z ilustracją litery często zmieniają swój kolor tak, by pozostać czytelnymi i stworzyć harmonijną całość. Tekst jest w niektórych miejscach pogrubiony tak, by przykuwał uwagę. Grafiki znajdujące się w czasopiśmie są natomiast w niektórych miejscach rozmyte, by w innych tworzyć wyraźne linie. Operator DTP zajmuje się właśnie tym, by z otrzymanego tekstu i grafiki stworzyć miłą dla oka całość, która następnie może zostać wykorzystana w czasopiśmie, na bilbordzie reklamowym, ulotce czy w książeczce ofertowej.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *