KRISPOL – sponsor festiwalu muzyki alternatywnej Powidz Jam Festiwal 2022

Ubiegłe lata udowodniły, że Powidz Jam Festiwal to jeden z najpopularniejszych festiwali muzyki alternatywnej w Polsce i najbardziej wyjątkowe wydarzenie na kulturalnej mapie Wielkopolski. W tym roku nie mogło być inaczej. Tegoroczne #JamSessionDoRana odbyło się pod patronatem KRISPOL.

W ostatni weekend, w Powidzu, miało miejsce prawdziwe święto muzyki. Po raz ósmy znad jeziora popłynęły energetyczne rytmy największego wydarzenia muzycznego w okolicy. Cztery dni muzyki, cztery sceny, kilkanaście kapel, kilkudziesięciu muzyków. W programie znalazły się również spektakularne loty widokowe, warsztaty jogi i zumby, licytacje charytatywne oraz oczywiście jam session.

Tegoroczna edycja imprezy, której głównym organizatorem jest Dom Kultury w Powidzu, tradycyjnie zgromadził publiczność na Scenie Głównej przy Plaży Łazienki, na Dzikiej Plaży oraz w pobliskim Przybrodzinie. W tym roku Powidz Jam Festiwal okazał się szczególnie ciekawy pod kątem muzycznym. Na scenie głównej wystąpiły Kaśka Sochacka i Daria Zawiałow.

Daria Zawiałow to jedna z najbardziej rozpoznawalnych wokalistek młodego pokolenia. Po wydaniu dwóch albumów studyjnych zdobyła serca tysięcy fanów i stanęła w szeregu topowych polskich wokalistek. Jej utwory podbijają listy przebojów, są grane przez największe stacje radiowe, a teledyski zdobywają miliony wyświetleń.

Kaśka Sochacka to artystka, która na każdym koncercie porusza wielu słuchaczy. W tym roku została doceniona przez członków Akademii Fonograficznej i otrzymała aż 4 nominacje do nagrody Fryderyki 2022 w kategoriach: Kompozytor/Kompozytorka/Team Kompozytorski Roku, Artystka Roku, Fonograficzny Debiut Roku oraz nominację za album Ciche dni.

KRISPOL od lat wspiera lokalne inicjatywy i sponsoruje imprezy artystyczno-kulturowe, w tym odbywający się rokrocznie Wrzesiński Muzyczny Weekend Majowy. Dzięki temu utrzymuje komunikację z organizacjami pozarządowymi, społecznymi, samorządowymi i fundacjami. Realizując swoją misję społeczną prowadzi z nimi wieloletnie programy w obszarze kultury i inicjatyw charytatywnych. Ponadto z zaangażowaniem promuje je wśród swoich pracowników i zachęca do udziału w nich. Dobra zabawa przy kultowej muzyce, poczucie wspólnoty i artystyczne otoczenie pozytywnie wpływają na kreatywność, pobudzają do działania i budują niezapomniane wspomnienia.

Powidz Jam Festiwal to kultowe wydarzenie muzyczne w Wielkopolsce. Spotykamy się nad jeziorem Powidzkim, zapraszamy pracowników wraz z rodzinami, aby wspólnie świętować lato. Nasze fabryki mają wakacyjną przerwę postojową. Wykorzystujemy ten czas, aby łapać dobre wibracje. KRISPOL od lat wspiera muzyczne inicjatywy i obejmuje mecenatem wydarzenia artystyczno-kulturowe. Te działania identyfikują nas jako organizację –  skomentowała Katarzyna Kozłowska, Dyrektor Marketingu.

KRISPOL jest wiodącą, europejską marką stolarki otworowej obecną w branży budowlanej od ponad 30 lat. Nowoczesne zakłady produkcyjne oferują kompleksowe rozwiązania dla domu i przemysłu, w tym bramy garażowe, drzwi, okna, rolety i żaluzje fasadowe.

Ciekawostki z branży

Czym zajmuje się grafik komputerowy?

Grafik komputerowy musi łączyć w swojej pracy aspekty artystyczne oraz informatyczne. Trudno jednoznacznie scharakteryzować tę profesję, ponieważ zakres obowiązków jest ustalany indywidualnie, w zależności od konkretnych potrzeb. Najogólniej jednak rzecz ujmując, graficy komputerowi zajmują się kampaniami marketingowymi i reklamowymi pod kątem przygotowywania grafik, ilustracji, makiet 3D, projektowaniem ulotek, billboardów, składem papierowych magazynów itp.

Grafik komputerowy - gdzie znajdzie pracę i za ile?

Grafik komputerowy znajdzie zatrudnienie w wielu branżach, w tym przede wszystkim mediach, wydawnictwach, agencjach kreatywnych, reklamowych czy public relations. W dobie ogromnej popularności social mediów graficy komputerowi nie mogą narzekać na brak pracy. Znajdą ją bowiem zarówno w dużych przedsiębiorstwach, gdzie istnieją działy graficzne, jak i w niewielkich firmach.

Specjalista od budowania marki – Specjalista z pogranicza grafiki komputerowej i marketingu. Jego czynności polegają na stworzeniu (a w pewnych sytuacjach także na modyfikacji) elementów graficznych, które mają być wykorzystywane w ramach jednej firmy. Grafik ten w pierwszej kolejności zajmie się ustaleniem jakie fonty, logo i zestawienia kolorów będą najbardziej korzystne dla jego kontrahenta, a następnie po uzyskaniu aprobaty przystępuje do wykonania grafiki, która zostanie zastosowana w materiałach promocyjnych przedsiębiorstwa (np. w papierze firmowym, długopisach, wizytówkach, etc.). Do grafika takiego należy zwrócić się również w przypadku, jeżeli mamy już logo i jesteśmy kojarzeni z pewnymi zestawieniami kolorów czy symbolami, pragniemy jednak odświeżyć wizerunek naszej firmy nie tracąc jednocześnie autentyczności. Powinineś mieć logo w krzywych, jeśli nie masz logo w formacie wektorowym napisz do mnie.

Retuszer – Najlepszy przyjaciel fotografa i osób, którym zależy na jakości wykonanych zdjęć. Retuszer nie ogranicza się jedynie do tego, by osoby znajdujące się na zdjęciach wyglądały korzystniej. Potrafi on również poprawić ogólną jakość zdjęć, odnowić stare fotografie, jak również wystylizować nowe zdjęcia na wykonane w innej epoce. Grafik ma również możliwość bezstratnego powiększania zdjęć przy pomocy nowoczesnych narzędzi. Dzięki odpowiednim zabiegom jest wstanie zmienić kolorystykę zdjęcia jak również dodać/usunąć odpowiednie elementy, przez co jest on niezastąpiony przy dostosowywaniu fotografii do potrzeb materiałów promocyjnych czy kampanii reklamowych.

Operator DTP – Zajmuje się on odpowiednim złożeniem tekstu i obrazu, tak, by nadawał się on do wykorzystania w ostatecznej publikacji. Ponieważ powyższy opis może być nieco niejasny dla osób, które wcześniej nie współpracowały z operatorem DTP, posłużymy się prostym przykładem. Weź do ręki dowolne czasopismo (najlepiej do tego celu nada się prasa kobieca, ale może być to też każda inna gazeta). Zwróć uwagę na tekst i obrazki umieszczone w czasopiśmie. Tekst rozmieszczony jest w kolumnach, które oplatają obrazki. W miejscach, gdzie tekst spotyka się z ilustracją litery często zmieniają swój kolor tak, by pozostać czytelnymi i stworzyć harmonijną całość. Tekst jest w niektórych miejscach pogrubiony tak, by przykuwał uwagę. Grafiki znajdujące się w czasopiśmie są natomiast w niektórych miejscach rozmyte, by w innych tworzyć wyraźne linie. Operator DTP zajmuje się właśnie tym, by z otrzymanego tekstu i grafiki stworzyć miłą dla oka całość, która następnie może zostać wykorzystana w czasopiśmie, na bilbordzie reklamowym, ulotce czy w książeczce ofertowej.

Projektowanie graficzne to szerokie pojęcie, które obejmuje zarówno pracę z grafiką wektorową (samodzielne tworzenie obrazów), jak i z grafiką rastrową (przekształcanie i poprawianie zdjęć). Oprócz tych dwóch popularnych dziedzin projektowanie graficzne obejmuje również tworzenie grafik 3D, jak i prace związane ze składem i przygotowaniem tekstu do druku (DTP).

Jakie prace najczęściej zleca się grafikom? Do branżowej codzienności należy projektowanie grafik na media społecznościowe, na blogi firmowe, wszelkie typy ulotek, reklamówek, katalogów i plakatów promocyjnych.
To jednak dopiero początek długiej listy – po nich plasują się zlecenia na przygotowanie grafik i całych layoutów na strony www lub do aplikacji mobilnych. Każdy element, jaki widzisz na stronie, wyszedł spod ręki projektanta: tu nie ma miejsca na przypadki.

Bardziej złożone prace graficzne to… wspomniane tworzenie logo firmy. Profesjonaliści, którzy poważnie myślą o swojej marce, wiedzą, że logo to wisienka na torcie, jakim jest cały system identyfikacji wizualnej. To właśnie projektowanie takich kompleksowych rozwiązań jest najciekawszym i najbardziej satysfakcjonującym wyzwaniem w pracy grafika.

Jakie jeszcze prace zleca się projektantom w Polsce? Rosnąca popularność e-commerce zwiększa zapotrzebowanie zarówno na profesjonalny retusz zdjęć produktowych jak i… na fotorealistyczne wizualizacje 3D.
3D jest przy tym jednym z ważniejszych trendów w projektowaniu graficznym. Jego możliwości rosną – trójwymiarowe obrazy nie tylko zastępują prawdziwe produkty w katalogach firmowych, ale również oferują przedstawienia przekrojów, modele zamówień czy wizualizacje.

Osobną kategorią prac graficznych jest skład tekstu i przygotowanie go do druku. Wymaga nie tylko dużej cierpliwości i wyobraźni, ale również specjalistycznej wiedzy dotyczącej typografii.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *