Nationale-Nederlanden rusza z nową kampania rekrutacyjno-wizerunkową – firma stawia na dalszy rozwój sieci sprzedaży

Dla tych, którzy chcą WIĘCEJ – pod tym hasłem Nationale-Nederlanden rozpoczęło nową kampanię skierowaną do osób zainteresowanych współpracą na stanowisku doradcy ubezpieczeniowego. Firma planuje w ten sposób dotrzeć do osób, które chcą zdobywać doświadczenie i rozwijać się w tej branży. Ambasadorami akcji zostali doradcy związani z Nationale-Nederlanden. W ramach kampanii ubezpieczyciel przewidział m.in. działania w swoich kanałach społecznościowych oraz na przygotowanym na jej potrzeby landing page.

Komunikacja pod hasłem „Dla tych, którzy chcą WIĘCEJ” ma na celu pozycjonowanie Nationale-Nederlanden jako dobrego miejsca pracy zarówno dla osób chcących zdobywać doświadczenie w tym zawodzie, jak i gotowych podnosić swoje kwalifikacje. Kampania podkreśla, że doradca to ktoś więcej niż specjalista do spraw sprzedaży – to osoba, która potrafi doradzić i wskazać najlepsze rozwiązanie w zakresie ochrony i pomóc klientowi w dobraniu odpowiedniego produktu.

 Celem naszych działań jest przede wszystkim dotarcie do osób z potencjałem, zainteresowanych pracą w modelu B2B, którym chcemy zaproponować więcej na start i dać przestrzeń do rozwoju we współpracy z solidną marką, która zapewnia klientom szeroką ofertę ubezpieczeń na życie. Mam nadzieję, że wielowymiarowa i transparentna komunikacja pozwoli nam nakreślić faktyczny obraz codziennych obowiązków, ale także wskazać korzyści, jakie płyną z podjęcia tej pracy mówi Tomasz Zyśko, Dyrektor ds. Klienta Indywidualnego zarządzający Obszarem Klienta Indywidualnego w Nationale-Nederlanden. – Nasza nowa kampania skierowana jest przede wszystkim do osób z doświadczeniem w handlu, sprzedaży w ubezpieczeniach, ale także tych, które poszukują swojej ścieżki zawodowej i są otwarte na pracę blisko ludzi w środowisku pełnym cyfrowych rozwiązań – dodaje.

Zapoczątkowana 24 października kampania potrwa przez siedem tygodni. W akcję zaangażowanych zostało sześciu ambasadorów, zawodowo związanych z Nationale-Nederlanden. Za pośrednictwem krótkich cytatów odpowiadają na pytanie „Czego mam WIĘCEJ ze współpracy z Nationale-Nederlanden”? Obejmie ona kanały social media – w tym Facebook, Instagram oraz LinkedIn. Ponadto, w ramach działań promocyjnych, na specjalnie przygotowanej stronie internetowej zawoddoradca.pl, kandydaci znajdą szereg informacji na temat specyfiki pracy w branży ubezpieczeniowej, a także formularz aplikacyjny.

Jednym z głównych założeń tego projektu było dotarcie do jak największej liczby osób, które chciałyby spróbować swoich sił jako doradca albo kontynuować obraną już wcześniej ścieżkę zawodową, ale tym razem w strukturach naszej firmy. Zależało nam, aby otrzymały one pełny dostęp do wiedzy i informacji na temat warunków naszej współpracy, a także, aby wyeksponować wartości, którymi kieruje się Nationale-Nederlanden. Mamy nadzieję, że dzięki podjętym działaniom, uda nam się podkreślić to, co mamy do zaoferowania – więcej inspiracji, więcej elastyczności czy więcej swobody. Chcemy, aby nasi klienci mogli liczyć na wsparcie specjalistów, którzy cenią pracę z drugim człowiekiem, troszczą się o jego zdrowie i bezpieczeństwo, a jednocześnie są spełnieni zawodowo, czerpiąc korzyści z oferowanych przez nas benefitów – podkreśla Maria Odrowąż-Petrykowska, Manager ds. Rekrutacji i Rozwoju w Nationale-Nederlanden.

Za kreację kampanii odpowiada agencja Performante.

Ciekawostki z branży

Ilustrator – Grafik taki specjalizuje się w wykonywaniu rysunków (ilustracji). Rysunki takie mogą być wykonywane za pośrednictwem tradycyjnych technik (np. ołówek i kartka). Mogą być jednak tworzone także za pośrednictwem komputera – tak przy pomocy zewnętrznych urządzeń typu tablety graficzne, jak również jedynie przy wykorzystaniu znajdującego się w komputerze oprogramowania. Niezależnie od stosowanych narzędzi ostatecznym efektem pracy takiego grafika jest dwuwymiarowy obraz w formie cyfrowej, który może zostać wykorzystany jako symbol, maskotka strony czy też okładka książki.

Grafik 3D – Specjalizacją takiego grafika jest tworzenie modeli, które potem mogą zostać wykorzystane przy tworzeniu animacji, gier komputerowych, symulacji czy jako wirtualne makiety domów. Zlecając pracę takiemu grafikowi musimy mieć na uwadze, że tworzenie kompletnych trójwymiarowych struktur jest procesem o bardzo złożonym charakterze. Grafik 3D tworzy jedynie „szkielety” trójwymiarowych modeli. Efektem jego pracy jest więc jedynie siatka połączonych ze sobą linii. Siatka ta ma określony kształt – z łatwością możemy domyślić się, czy końcowym efektem ma być człowiek, czy też dzbanek. Model taki jest jednak pozbawiony kolorów czy innego rodzaju wypełnienia.

Specjalista od tworzenia grafiki 3D – Grafik komputerowy posiadający taką specjalizację tworzy wypełnienia dla modeli stworzonych przez wyżej opisanego grafika 3D. Mimo, iż określenie „specjalista od tworzenia grafiki 3D” sugeruje, że osoby takie pracują na modelach 3D, jest jednak inaczej. Tworzone przez nich tekstury są zawsze dwuwymiarowe. Są jednak wykonane w taki sposób, że po „zgięciu” idealnie przylegają do modelu 3D, dla którego zostały wykonane. By zrozumieć, jak wygląda stworzona przez takiego grafika tekstura, najłatwiej wyobrazić sobie schemat kostki, przedstawiony jako 6 kwadratów stykających się ze sobą bokami. Po wycięciu takiego rysunku i odpowiednim złożeniu powstanie idealny sześcian. Praca specjalisty od tworzenia grafiki 3D polega właśnie na odpowiednim pokolorowaniu owych ścian.

Podział na grafików i graficzki jest bardzo wyrównany: panowie prowadzą niecałymi dziesięcioma punktami procentowymi. Zawód grafika wykonuje 46,8% kobiet i 54,2% mężczyzn.

Inaczej niż w przypadku copywriterów, projektowaniem graficznym zajmuje się nieco starsza grupa wiekowa – prawdopodobnie ma to związek z tym, że aby zacząć realizować pierwsze komercyjne zlecenia, potrzebna jest wiedza i doświadczenie.

Wśród freelancerów grafików dominują przedstawiciele grupy wiekowej 25-34 lata. Jest ich aż 47,9%. Mniej liczne, choć wciąż zauważalne reprezentacje mają projektanci graficzni w wieku od 18 do 24 lat (24,5%) oraz w grupie pomiędzy 35 a 44 rokiem życia (19,3%).

Pozwala to zauważyć, że projektowanie graficzne popularne jest głównie wśród młodych ludzi, co jednak nie znaczy, że grupy wiekowe powyżej 44 roku życia są w badaniu zupełnie nieobecne. Projektanci w wieku 45-54 stanowią jednak tylko 6,3% badanej próby, a ci powyżej 55 roku życia to zaledwie 1,6%.

Co ciekawe, jeszcze mniejszą reprezentację mają najmłodsi graficy, którzy nie ukończyli jeszcze 18 roku życia: jest ich tylko 0,5%.

W największym skrócie grafik komputerowy to osoba, która zawodowo zajmuje się opracowywaniem elementów wizualnych przy pomocy techniki komputerowej. Przedstawiciele tej dziedziny są więc połączeniem artysty  (ostateczny efekt ich pracy jest wynikiem inwencji twórczej) i informatyka (grafik komputerowy nie maluję pędzlem – jego narzędziem są skomplikowane programy i algorytmy). Mimo, że ostateczny efekt zawsze wynika  z procesu twórczego, kontrahent grafika ma kluczowy wpływ na tworzone dzieło. To właśnie jego wytycznymi kieruje się grafik podczas swojej pracy.

Podobnie jak w przypadku innych zawodów, tak i wśród grafików komputerowych wyróżniamy wiele specjalizacji. Każda z niech jest odpowiedzią na inną potrzebę rynku. Każda z nich wymaga nieco innych umiejętności. W ramach każdej z nich używa się nieco odmiennego oprogramowania i sprzętu. Mimo, iż z każdym rokiem pojawiają się nowe specjalizacje, istnieją kategorie ogólne, do których można przyporządkować większość przedstawicieli tego zawodu.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *