Przegląd unikatowych ofert na Black Friday. Gdzie najwięcej zaoszczędzimy?

Aż 69 proc. Polaków planuje zakupy podczas Black Friday lub Cyber Monday. Najbardziej cieszą ich obniżki dwucyfrowe, które przekraczają wielkość inflacji. Polowanie na promocje to pokłosie trudnej sytuacji ekonomicznej i chęć zaoszczędzenia pieniędzy. A co najchętniej kupują Polacy? Na pierwszym miejscu od lat znajduje się elektronika. Ale to nie wszystko. Oprócz tych oczywistych promocji na Black Friday, z dużych zniżek można skorzystać także w mniej oczywistych obszarach. Gdzie ich szukać? Przygotowaliśmy listę ciekawych ofert.

Black Friday to od lat okazja do tego, by upolować promocje. Wielu konsumentów podczas obniżek poszukuje prezentów dla bliskich na Boże Narodzenie. Rosnąca inflacja nie zniechęca Polaków do zakupów podczas Black Friday. W tym roku 69 proc. konsumentów ma zamiar skorzystać z promocji i poszukać atrakcyjnych okazji – zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i online.

Zacznij dietę w Black Friday

Polacy coraz bardziej świadomie podchodzą do troski o swoje zdrowie. To pokłosie pandemii, a także chęć zrobienia czegoś dla siebie w myśl zasady wellness. Chcemy być sprawni i w formie. Dla tych, którzy chcą skorzystać z porad ekspertów od żywienia, MajAcademy przygotowało specjalne rabaty. To 15 proc. zniżki na usługi dostępne na platformie.

 – W obecnych czasach subskrybujemy wszystko: od popularnych platform streamingowych, poprzez elektronikę czy samochody. My oferujemy naszym klientom stały dostęp do platformy żywieniowej. W ramach naszej usługi otrzymują pełen dostęp do platformy, możliwość przejścia przez zakończone już wyzwania dietetyczno-motywacyjne oraz dołączenia do kolejnych. Mają także dostęp do zamkniętych grup na Facebook’u, a przede wszystkim – wsparcie ekspertów od żywienia – wyjaśnia Roksana Środa, dietetyk kliniczna i założycielka MajAcademy.

Z kolei platforma MajDiet oferuje 100 zł na badanie w usłudze uPacjenta – czyli np. kupując produkt za 30 zł, otrzymujemy 100 zł zniżki w postaci voucheryu na badanie. To nie wszystko. Podczas Black Friday kupujący dostają także -35% na produkty elektroniczne.

Zdaniem ekspertki Ewy Polińskiej z firmy Mońki, specjalizującej się w produkcji naturalnych produktów nabiałowych, promocje, które zachęcają Polaków do zdrowej diety to świetny pomysł.

 –  Black Friday kojarzy się z promocjami na elektronikę czy odzież. Wiele firm dostrzega potrzebę promowania swoich usług podczas piątkowych promocji. Cieszy mnie, że coraz częściej są to propozycje nieoczywiste. Obserwujemy wzrost ofert z zakresu wellness, czyli zdrowego żywienia i sportu. Jako producent naturalnego nabiału produkowanego ze zdrowych składników kibicujemy wszystkim, którzy promują wśród Polaków dbanie o własne zdrowie – mówi Ewa Polińska z MSM Mońki.

Dom z rabatem? Podczas Black Friday to możliwe!

Podczas Black Friday z rabatem można zakupić także… nieruchomości. Coraz częściej ze swoimi propozycjami wychodzą bowiem deweloperzy. Ci oferują naprawdę atrakcyjne promocje.

 – Wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów. Obecna sytuacja na rynku kredytów hipotecznych nieco ostudziła nastroje konsumenckie. Z drugiej strony posiadanie mieszkania nadal jest istotne zarówno dla polskich rodzin, jak i osób, które prowadzą jednoosobowe gospodarstwa domowe. Z naszych obserwacji wynika, iż wielu konsumentów poszukuje promocji także w sektorze nieruchomości. W związku z tym podczas Black Week oferujemy do 45 tysięcy złotych rabatu na nieruchomości zlokalizowane w naszej wrocławskiej inwestycji przy ulicy Braniborskiej – mówi Artur Smoleń Dyrektor Oddziału Wrocław z Profit Development.

To nie jedyna promocja oferowana przez dewelopera. Osoby, które zdecydują się na zakup nieruchomości przy ul. Kajdasza we Wrocławiu mogą liczyć na rabat do 77 tysięcy złotych. Właśnie ruszyła przedsprzedaż mieszkań. Rabat dotyczy także willi miejskich przy Działoszyńskiej – w przypadku tej inwestycji można zaoszczędzić 48 tysięcy złotych.

A w jaki sposób konsumenci zapłacą za zakupy podczas Black Friday? Okazuje się, że co 10 z nich odkłada pieniądze, by podczas piątkowych promocji upolować upatrzone okazje. Aż 58 proc. osób zamierza pokryć wydatki środkami, które posiada na bieżącym rachunku. Zaś co czwarty użyje karty kredytowej bądź skorzysta z opcji odroczonej płatności. 

Ciekawostki z branży

Specjalista od budowania marki – Specjalista z pogranicza grafiki komputerowej i marketingu. Jego czynności polegają na stworzeniu (a w pewnych sytuacjach także na modyfikacji) elementów graficznych, które mają być wykorzystywane w ramach jednej firmy. Grafik ten w pierwszej kolejności zajmie się ustaleniem jakie fonty, logo i zestawienia kolorów będą najbardziej korzystne dla jego kontrahenta, a następnie po uzyskaniu aprobaty przystępuje do wykonania grafiki, która zostanie zastosowana w materiałach promocyjnych przedsiębiorstwa (np. w papierze firmowym, długopisach, wizytówkach, etc.). Do grafika takiego należy zwrócić się również w przypadku, jeżeli mamy już logo i jesteśmy kojarzeni z pewnymi zestawieniami kolorów czy symbolami, pragniemy jednak odświeżyć wizerunek naszej firmy nie tracąc jednocześnie autentyczności. Powinineś mieć logo w krzywych, jeśli nie masz logo w formacie wektorowym napisz do mnie.

Retuszer – Najlepszy przyjaciel fotografa i osób, którym zależy na jakości wykonanych zdjęć. Retuszer nie ogranicza się jedynie do tego, by osoby znajdujące się na zdjęciach wyglądały korzystniej. Potrafi on również poprawić ogólną jakość zdjęć, odnowić stare fotografie, jak również wystylizować nowe zdjęcia na wykonane w innej epoce. Grafik ma również możliwość bezstratnego powiększania zdjęć przy pomocy nowoczesnych narzędzi. Dzięki odpowiednim zabiegom jest wstanie zmienić kolorystykę zdjęcia jak również dodać/usunąć odpowiednie elementy, przez co jest on niezastąpiony przy dostosowywaniu fotografii do potrzeb materiałów promocyjnych czy kampanii reklamowych.

Operator DTP – Zajmuje się on odpowiednim złożeniem tekstu i obrazu, tak, by nadawał się on do wykorzystania w ostatecznej publikacji. Ponieważ powyższy opis może być nieco niejasny dla osób, które wcześniej nie współpracowały z operatorem DTP, posłużymy się prostym przykładem. Weź do ręki dowolne czasopismo (najlepiej do tego celu nada się prasa kobieca, ale może być to też każda inna gazeta). Zwróć uwagę na tekst i obrazki umieszczone w czasopiśmie. Tekst rozmieszczony jest w kolumnach, które oplatają obrazki. W miejscach, gdzie tekst spotyka się z ilustracją litery często zmieniają swój kolor tak, by pozostać czytelnymi i stworzyć harmonijną całość. Tekst jest w niektórych miejscach pogrubiony tak, by przykuwał uwagę. Grafiki znajdujące się w czasopiśmie są natomiast w niektórych miejscach rozmyte, by w innych tworzyć wyraźne linie. Operator DTP zajmuje się właśnie tym, by z otrzymanego tekstu i grafiki stworzyć miłą dla oka całość, która następnie może zostać wykorzystana w czasopiśmie, na bilbordzie reklamowym, ulotce czy w książeczce ofertowej.

Grafika komputerowa od wielu już lat cieszy się ogromnym zainteresowaniem. Nic w tym dziwnego, ponieważ osoby, które posiadają w tej materii odpowiednie umiejętności i wiedzę, z sukcesami odnajdują się na rynku pracy. Jak się jednak okazuje, praca grafika komputerowego tylko z pozoru wydaje się prosta, w praktyce jednak jest związana z koniecznością funkcjonowania pod presją czasu, a jednocześnie zachowania jak najwyższej jakości. 

Najprościej tłumacząc, grafik komputerowy wykonuje zawód z pogranicza twórczości artystycznej oraz informatyki. Co do zasady, pracuje on z wykorzystaniem komputera oraz innych rozwiązań technologicznych, w tym np. tabletu graficznego. Jak zostać grafikiem komputerowym - wiele osób zadaje sobie to pytanie. Czy konieczne jest wykształcenie w tym kierunku lub może wystarczy ukończony kurs grafiki komputerowej? Niestety, nie ma idealnej odpowiedzi na te pytania, ponieważ wiele zależy od konkretnego przypadku. Oczywiście ukończenie studiów informatycznych czy artystycznych jest atutem, ale z całą pewnością o wiele ważniejsze od posiadania dyplomu wyższej uczelni są umiejętności, jakimi może pochwalić się dana osoba. Jeśli ktoś chce pracować w tym zawodzie powinien także zadbać o zdobycie doświadczenia oraz zbudować odpowiednie portfolio, które zwiększy jego szanse na zatrudnienie.

Podział na grafików i graficzki jest bardzo wyrównany: panowie prowadzą niecałymi dziesięcioma punktami procentowymi. Zawód grafika wykonuje 46,8% kobiet i 54,2% mężczyzn.

Inaczej niż w przypadku copywriterów, projektowaniem graficznym zajmuje się nieco starsza grupa wiekowa – prawdopodobnie ma to związek z tym, że aby zacząć realizować pierwsze komercyjne zlecenia, potrzebna jest wiedza i doświadczenie.

Wśród freelancerów grafików dominują przedstawiciele grupy wiekowej 25-34 lata. Jest ich aż 47,9%. Mniej liczne, choć wciąż zauważalne reprezentacje mają projektanci graficzni w wieku od 18 do 24 lat (24,5%) oraz w grupie pomiędzy 35 a 44 rokiem życia (19,3%).

Pozwala to zauważyć, że projektowanie graficzne popularne jest głównie wśród młodych ludzi, co jednak nie znaczy, że grupy wiekowe powyżej 44 roku życia są w badaniu zupełnie nieobecne. Projektanci w wieku 45-54 stanowią jednak tylko 6,3% badanej próby, a ci powyżej 55 roku życia to zaledwie 1,6%.

Co ciekawe, jeszcze mniejszą reprezentację mają najmłodsi graficy, którzy nie ukończyli jeszcze 18 roku życia: jest ich tylko 0,5%.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *