Przegląd unikatowych ofert na Black Friday. Gdzie najwięcej zaoszczędzimy?

Aż 69 proc. Polaków planuje zakupy podczas Black Friday lub Cyber Monday. Najbardziej cieszą ich obniżki dwucyfrowe, które przekraczają wielkość inflacji. Polowanie na promocje to pokłosie trudnej sytuacji ekonomicznej i chęć zaoszczędzenia pieniędzy. A co najchętniej kupują Polacy? Na pierwszym miejscu od lat znajduje się elektronika. Ale to nie wszystko. Oprócz tych oczywistych promocji na Black Friday, z dużych zniżek można skorzystać także w mniej oczywistych obszarach. Gdzie ich szukać? Przygotowaliśmy listę ciekawych ofert.

Black Friday to od lat okazja do tego, by upolować promocje. Wielu konsumentów podczas obniżek poszukuje prezentów dla bliskich na Boże Narodzenie. Rosnąca inflacja nie zniechęca Polaków do zakupów podczas Black Friday. W tym roku 69 proc. konsumentów ma zamiar skorzystać z promocji i poszukać atrakcyjnych okazji – zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i online.

Zacznij dietę w Black Friday

Polacy coraz bardziej świadomie podchodzą do troski o swoje zdrowie. To pokłosie pandemii, a także chęć zrobienia czegoś dla siebie w myśl zasady wellness. Chcemy być sprawni i w formie. Dla tych, którzy chcą skorzystać z porad ekspertów od żywienia, MajAcademy przygotowało specjalne rabaty. To 15 proc. zniżki na usługi dostępne na platformie.

 – W obecnych czasach subskrybujemy wszystko: od popularnych platform streamingowych, poprzez elektronikę czy samochody. My oferujemy naszym klientom stały dostęp do platformy żywieniowej. W ramach naszej usługi otrzymują pełen dostęp do platformy, możliwość przejścia przez zakończone już wyzwania dietetyczno-motywacyjne oraz dołączenia do kolejnych. Mają także dostęp do zamkniętych grup na Facebook’u, a przede wszystkim – wsparcie ekspertów od żywienia – wyjaśnia Roksana Środa, dietetyk kliniczna i założycielka MajAcademy.

Z kolei platforma MajDiet oferuje 100 zł na badanie w usłudze uPacjenta – czyli np. kupując produkt za 30 zł, otrzymujemy 100 zł zniżki w postaci voucheryu na badanie. To nie wszystko. Podczas Black Friday kupujący dostają także -35% na produkty elektroniczne.

Zdaniem ekspertki Ewy Polińskiej z firmy Mońki, specjalizującej się w produkcji naturalnych produktów nabiałowych, promocje, które zachęcają Polaków do zdrowej diety to świetny pomysł.

 –  Black Friday kojarzy się z promocjami na elektronikę czy odzież. Wiele firm dostrzega potrzebę promowania swoich usług podczas piątkowych promocji. Cieszy mnie, że coraz częściej są to propozycje nieoczywiste. Obserwujemy wzrost ofert z zakresu wellness, czyli zdrowego żywienia i sportu. Jako producent naturalnego nabiału produkowanego ze zdrowych składników kibicujemy wszystkim, którzy promują wśród Polaków dbanie o własne zdrowie – mówi Ewa Polińska z MSM Mońki.

Dom z rabatem? Podczas Black Friday to możliwe!

Podczas Black Friday z rabatem można zakupić także… nieruchomości. Coraz częściej ze swoimi propozycjami wychodzą bowiem deweloperzy. Ci oferują naprawdę atrakcyjne promocje.

 – Wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów. Obecna sytuacja na rynku kredytów hipotecznych nieco ostudziła nastroje konsumenckie. Z drugiej strony posiadanie mieszkania nadal jest istotne zarówno dla polskich rodzin, jak i osób, które prowadzą jednoosobowe gospodarstwa domowe. Z naszych obserwacji wynika, iż wielu konsumentów poszukuje promocji także w sektorze nieruchomości. W związku z tym podczas Black Week oferujemy do 45 tysięcy złotych rabatu na nieruchomości zlokalizowane w naszej wrocławskiej inwestycji przy ulicy Braniborskiej – mówi Artur Smoleń Dyrektor Oddziału Wrocław z Profit Development.

To nie jedyna promocja oferowana przez dewelopera. Osoby, które zdecydują się na zakup nieruchomości przy ul. Kajdasza we Wrocławiu mogą liczyć na rabat do 77 tysięcy złotych. Właśnie ruszyła przedsprzedaż mieszkań. Rabat dotyczy także willi miejskich przy Działoszyńskiej – w przypadku tej inwestycji można zaoszczędzić 48 tysięcy złotych.

A w jaki sposób konsumenci zapłacą za zakupy podczas Black Friday? Okazuje się, że co 10 z nich odkłada pieniądze, by podczas piątkowych promocji upolować upatrzone okazje. Aż 58 proc. osób zamierza pokryć wydatki środkami, które posiada na bieżącym rachunku. Zaś co czwarty użyje karty kredytowej bądź skorzysta z opcji odroczonej płatności. 

Ciekawostki z branży

W największym skrócie grafik komputerowy to osoba, która zawodowo zajmuje się opracowywaniem elementów wizualnych przy pomocy techniki komputerowej. Przedstawiciele tej dziedziny są więc połączeniem artysty  (ostateczny efekt ich pracy jest wynikiem inwencji twórczej) i informatyka (grafik komputerowy nie maluję pędzlem – jego narzędziem są skomplikowane programy i algorytmy). Mimo, że ostateczny efekt zawsze wynika  z procesu twórczego, kontrahent grafika ma kluczowy wpływ na tworzone dzieło. To właśnie jego wytycznymi kieruje się grafik podczas swojej pracy.

Podobnie jak w przypadku innych zawodów, tak i wśród grafików komputerowych wyróżniamy wiele specjalizacji. Każda z niech jest odpowiedzią na inną potrzebę rynku. Każda z nich wymaga nieco innych umiejętności. W ramach każdej z nich używa się nieco odmiennego oprogramowania i sprzętu. Mimo, iż z każdym rokiem pojawiają się nowe specjalizacje, istnieją kategorie ogólne, do których można przyporządkować większość przedstawicieli tego zawodu.

Zarobki jak w każdej pracy są zależne od miasta w jakim mieszkamy, doświadczenia i umiejętności. Osoba początkująca zaczyna od niskich stawek 2000 - 2500zł miesiecznie. Grafik bardziej zawansowany 3000zł do 4000zł. Grafik specjalizujący się w grafice 3D, dobry ilustrator, dobry projektant interfejsów w dużym mieście może liczyć na zarobki 6000zł i w górę. 

Grafik komputerowy zapewnia kompleksową obsługę w swojej dziedzinie. Nie można jednak wymagać od grafika tego, by dokonywał czynności wykraczających poza zakres jego obowiązków. Dobrym przykładem są graficy zajmujący się projektowaniem stron internetowych. Są oni odpowiedzialni za stworzenie interfacu oraz grafiki witryny i jej podstron. Po ich stronie leży zmienienie projektu graficznego serwisu www w funkcjonującą całość. Jak już wspomniano, nie można jednak wymagać od grafika, by zakupił domenę, zapewnił hosting czy napisał teksty na stronę (chyba, że w umowie wyraźnie zastrzeżono, że takich czynności się podejmie).

Mimo, że istnieje wiele kategorii grafików, to wszyscy oni posiadają cechy wspólne. W szczególności cechą wspólną wszystkich grafików jest to, że czas, którypoświęcają na stworzenie danego projektu, to nie tylko godziny spędzone przed programami graficznymi. To także czas wykorzystywany na badania rynku czy opracowywanie koncepcji. Najbardziej typowym przykładem może być opracowanie wizytówki albo logo. Czas poświęcony na wykonanie ostatecznej wersji jest nieporównywalnie krótszy od tego potrzebnego na określenie, jakie logo będzie najbardziej odpowiednie dla danej branży oraz jaki układ elementów będzie prezentował się najlepiej.

Kolejnym elementem wspólnym charakterystycznym dla przedstawicieli tego zawodu jest brak związania grafikaz konkretnym miejscem pracy. Ze względu na fakt, że głównym narzędziem pracy grafika jest komputer, jego mobilność jest ograniczona jedynie dostępem do elektryczności oraz Internetu. Poszukując grafika nie powinniśmy ograniczać się więc do terenu zamieszkiwanej przez nas miejscowości. Powinniśmy natomiast poszukiwać osoby, której specjalizacja najbardziej odpowiada zleceniu, które zamierzamy jej powierzyć.

Wspólną cechą wszystkich grafików jest także to, że współpraca z nimi nie wymaga spotkania w cztery oczy. Wszystkie wytyczne jesteśmy w stanie powierzyć za pośrednictwem poczty elektronicznej, ewentualnie podczas rozmowy telefonicznej.

Niezależnie od specjalizacji, każdy grafik zmuszony jest do stałego rozwijania swoich umiejętności. Profesja grafika podlega nieustannym przemianom. Z roku na rok produkowane są komputery, które przewyższają swoją mocą obliczeniową dotychczasowe modele. To samo dotyczy oprogramowania. Softwere obecnie dostępny na rynku daje znacznie większe możliwości niż jego wcześniejsze wersje. Wywołuje to konieczność stałego zakupu nowego sprzętu i oprogramowania, ale również ciągłej nauki. Nie jest możliwe nadążanie za pojawiającymi się zmianami bez ciągłego dokształcania się.

Specjalista od budowania marki – Specjalista z pogranicza grafiki komputerowej i marketingu. Jego czynności polegają na stworzeniu (a w pewnych sytuacjach także na modyfikacji) elementów graficznych, które mają być wykorzystywane w ramach jednej firmy. Grafik ten w pierwszej kolejności zajmie się ustaleniem jakie fonty, logo i zestawienia kolorów będą najbardziej korzystne dla jego kontrahenta, a następnie po uzyskaniu aprobaty przystępuje do wykonania grafiki, która zostanie zastosowana w materiałach promocyjnych przedsiębiorstwa (np. w papierze firmowym, długopisach, wizytówkach, etc.). Do grafika takiego należy zwrócić się również w przypadku, jeżeli mamy już logo i jesteśmy kojarzeni z pewnymi zestawieniami kolorów czy symbolami, pragniemy jednak odświeżyć wizerunek naszej firmy nie tracąc jednocześnie autentyczności. Powinineś mieć logo w krzywych, jeśli nie masz logo w formacie wektorowym napisz do mnie.

Retuszer – Najlepszy przyjaciel fotografa i osób, którym zależy na jakości wykonanych zdjęć. Retuszer nie ogranicza się jedynie do tego, by osoby znajdujące się na zdjęciach wyglądały korzystniej. Potrafi on również poprawić ogólną jakość zdjęć, odnowić stare fotografie, jak również wystylizować nowe zdjęcia na wykonane w innej epoce. Grafik ma również możliwość bezstratnego powiększania zdjęć przy pomocy nowoczesnych narzędzi. Dzięki odpowiednim zabiegom jest wstanie zmienić kolorystykę zdjęcia jak również dodać/usunąć odpowiednie elementy, przez co jest on niezastąpiony przy dostosowywaniu fotografii do potrzeb materiałów promocyjnych czy kampanii reklamowych.

Operator DTP – Zajmuje się on odpowiednim złożeniem tekstu i obrazu, tak, by nadawał się on do wykorzystania w ostatecznej publikacji. Ponieważ powyższy opis może być nieco niejasny dla osób, które wcześniej nie współpracowały z operatorem DTP, posłużymy się prostym przykładem. Weź do ręki dowolne czasopismo (najlepiej do tego celu nada się prasa kobieca, ale może być to też każda inna gazeta). Zwróć uwagę na tekst i obrazki umieszczone w czasopiśmie. Tekst rozmieszczony jest w kolumnach, które oplatają obrazki. W miejscach, gdzie tekst spotyka się z ilustracją litery często zmieniają swój kolor tak, by pozostać czytelnymi i stworzyć harmonijną całość. Tekst jest w niektórych miejscach pogrubiony tak, by przykuwał uwagę. Grafiki znajdujące się w czasopiśmie są natomiast w niektórych miejscach rozmyte, by w innych tworzyć wyraźne linie. Operator DTP zajmuje się właśnie tym, by z otrzymanego tekstu i grafiki stworzyć miłą dla oka całość, która następnie może zostać wykorzystana w czasopiśmie, na bilbordzie reklamowym, ulotce czy w książeczce ofertowej.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *