Z myślą o potrzebach lokalnej społeczności. Katarzyna Warzecha, Senior Marketing Manager we Wrocław Fashion Outlet, wyjaśnia dlaczego warto wspierać inicjatywy kulturalne

Troska o środowisko naturalne, sponsoring wydarzeń sportowych i kulturalnych, zbiórki na cele charytatywne – to tylko wybrane przykłady inicjatyw wpisujących się w koncepcję społecznej odpowiedzialności biznesu. Jeśli CSR nie jest jedynie zagrywką marketingową, która ma na celu poprawę wizerunku firmy, ale częścią przemyślanej, długotrwałej strategii, może pomóc w zbudowaniu wokół marki lojalnej społeczności oraz uwiarygodnieniu jej misji. Przykład centrum handlowego Wrocław Fashion Outlet, które od wielu lat jest sponsorem jednego z najważniejszych wydarzeń na kulturalnej mapie Wrocławia – Międzynarodowego Festiwalu Filmowego Nowe Horyzonty – pokazuje, że tego rodzaju współpraca może przynieść korzyści zarówno lokalnej społeczności, jak i samej marce. O tym co stało za decyzją o sponsorowaniu akurat tego wydarzenia opowiada Katarzyna Warzecha, Senior Marketing Manager we Wrocław Fashion Outlet.  

Sponsoring spójny ze strategią firmy

Wspieranie wartościowych projektów kulturalnych od lat stanowi istotną część działań na rzecz lokalnej społeczności, jakie podejmują podmioty komercyjne. Nie inaczej jest w przypadku centrum Wrocław Fashion Outlet, które już piąty rok z rzędu pełniło rolę sponsora Międzynarodowego Festiwalu Filmowego Nowe Horyzonty

 W ramach przyjętej przez nas strategii chcemy być blisko lokalnych społeczności, odpowiadać na ich potrzeby i wspierać ważne dla nich inicjatywy. Jedną z nich jest festiwal Nowe Horyzonty – doskonale znany i niezwykle ceniony nie tylko przez mieszkańców Wrocławia. Zależy nam, aby działania jakie realizujemy, były spójne z naszymi wartościami, i tak było w tym przypadku. Na decyzję o współpracy wpłynął też fakt licznych połączeń światów kina i mody”, podkreśla Katarzyna Warzecha, Senior Marketing Manager Wrocław Fashion Outlet. „W ramach współpracy z Nowymi Horyzontami przede wszystkim zapraszamy naszych klientów oraz fanów obserwujących nas w mediach społecznościowych do udziału w tym niezwykłym wydarzeniu. W ubiegłych latach, poza działaniami komunikacyjnymi, organizowaliśmy konkursy, w których można było wygrać m.in. karnety Festiwal. Mimo że zdobycie nagród nierzadko wymagało wykazania się dużą kreatywnością (jednym z zadań było np. wplecenie w tytuł znanego filmu słowa związanego z modą), spotkaliśmy się ogromnym zaangażowaniem uczestników (kilkaset udzielonych odpowiedzi). Ciekawe formaty konkursów w połączeniu z atrakcyjnymi nagrodami pozwoliły nam zbudować wokół naszej marki zaangażowaną społeczność, która chętnie wchodzi z nami w interakcje. Dodatkowo, zadbaliśmy o widoczność marki Wrocław Fashion Outlet na terenie kina i podczas pokazów festiwalowych w centrum miasta – aranżowaliśmy strefy chill outu w przestrzeni Kina Nowe Horyzonty oraz przekazaliśmy organizatorom elementy pomocne w trakcie wydarzenia – leżaki i stację do ładowania telefonów, a także wachlarze, z których wielu festiwalowiczów korzysta w upalne wrocławskie dni. W tym roku udało się także zorganizować, uniemożliwiane wcześniej przez sytuację pandemiczną, bezpłatne pokazy filmowe zapowiadające festiwal w formule kina letniego na łące przy Wrocław Fashion Outlet. Wchodząc w rolę ekspertów modowych wyłaniamy również najciekawiej ubranych uczestników festiwalu, nagradzamy ich pamiątkową fotografią i zaproszeniem na zakupy”, dodaje przedstawicielka największego modowego centrum outletowego w południowo-zachodniej Polsce.

Partnerskie podejście i wspólne wartości kluczem do sukcesu

Aby współpraca podmiotów komercyjnych i lokalnych organizacji czy instytucji kulturalnych przebiegała sprawnie oraz przynosiła korzyści obu stronom, niezwykle istotne jest partnerskie podejście i zrozumienie potrzeb i oczekiwań partnera. „Nasza współpraca ze Stowarzyszeniem Nowe Horyzonty jest wyjątkowa przede wszystkim dlatego, że obie strony skupiają się na kreatywnym i nienachalnym połączeniu obu marek, bazującym na wieloletnich związkach świata mody z kinem. Choć powiązanie centrum handlowego i elitarnego festiwalu filmowego początkowo może wydawać się nieoczywiste, to ma ono głębszy sens. Nowe Horyzonty to festiwal społecznie zaangażowany, odważny, a takie wartości przyświecają też naszej marce”, podkreśla Katarzyna Warzecha. O tym jak owocnie układa się współpraca obu podmiotów najlepiej świadczy fakt, że centrum od lat jest sponsorem festiwalu, a jego organizatorzy cenią sobie wsparcie, jakie otrzymują z jego strony. „Dzięki licznym działaniom promującym MFF Nowe Horyzonty, które odbywają się zarówno na terenie centrum (przykładem może być tegoroczna akcja Bifor Nowe Horyzonty), jak i w jego mediach społecznościowych, jesteśmy w stanie dotrzeć z naszym wydarzeniem nie tylko do osób, które są pasjonatami kina i od lat uczestniczą w festiwalu, ale też tych, które jeszcze go nie znają lub regularnie nie śledzą premier kinowych. Fakt, że to właśnie Wrocław Fashion Outlet, będący rozpoznawalną i cenioną marka na mapie Wrocławia, jest jednym ze sponsorów festiwalu, jest dla nas niewątpliwym wsparciem, nie tylko finansowym”, zaznacza Marcin Pieńkowski, dyrektor Międzynarodowego Festiwalu Filmowego Nowe Horyzonty..

Z myślą o potrzebach lokalnej społeczności  

O sukcesie współpracy Wrocław Fashion Outlet z festiwalem Nowe Horyzonty świadczyć może ogromne zainteresowanie akcjami towarzyszącymi wydarzeniu, które odbywają się na terenie centrum. „Tegoroczne, bezpłatne pokazy filmowe, organizowane pod nazwą „Bifor Nowe Horyzonty” cieszyły się wielką popularnością. To dowód na to, że lokalna społeczność jest otwarta na inicjatywy kulturalne i chętnie bierze w nich udział. Powodzenie działań, które realizujemy we współpracy z Nowymi Horyzontami, daje ogromną satysfakcję, a dodatkowo pozwala umocnić naszą pozycję. Wrocław Fashion Outlet to stosunkowo nowa marka na rynku wrocławskim – rebranding miał miejsce w 2017 roku. Poza nazwą, zmianie uległa też strategia centrum – stawiamy na doświadczenie klienta na poziomie premium, w centrum pojawiły się nowe międzynarodowe marki, zmieniliśmy także wygląd naszego obiektu. W momencie zmiany nazwy stanęliśmy przed dużym wyzwaniem, jednak współpraca z tak renomowanym i rozpoznawalnym partnerem istotnie wsparła nasze wysiłki włożone w budowanie nowego brandu, którego rozpoznawalność już w ciągu dwóch lat wzrosła o 15%”, wyjaśnia Katarzyna Warzecha. Sponsorowanie MFF Nowe Horyzonty to jednak tylko jedna z wielu prospołecznych inicjatyw Wrocław Fashion Outlet. Jedyne modowe centrum outletowe w regionie dolnośląskim regularnie wspiera nie tylko obszar kultury, ale też aktywności sportowe czy proekologiczne, które związane są z Wrocławiem. W ostatnich latach było to m.in. promowanie biegów i jazdy na rowerze, sadzenie drzew we wrocławskiej dzielnicy Osobowice czy przekazanie insektowników dla sąsiadującego z centrum Parku Tysiąclecia. „Jako duży, komercyjny podmiot czujemy się odpowiedzialni za nasze otoczenie. We Wrocław Fashion Outlet wierzymy, że kultura i inicjatywy lokalne rozwijają Wrocław, aktywizują tutejszą społeczność i sprawiają, że miejsce w którym żyjemy staje się jeszcze bardziej przyjazne i tym samym atrakcyjne dla obecnych i potencjalnych mieszkańców”, podkreśla przedstawicielka Wrocław Fashion Outlet.

Sponsoring, zwłaszcza wydarzeń kulturalnych, to jedna z mniej agresywnych, a co za tym idzie lepiej odbieranych form promocji. Poza korzyściami dla sponsora: możliwością zbudowania wiarygodności, zbliżenia się do swoich odbiorców oraz budowaniem zaufania do marki, niesie ze sobą korzyść dla lokalnej społeczności, która zyskuje możliwość bezpłatnego udziału w interesujących inicjatywach. To także istotny element działań wpisujących się w obszar społecznej odpowiedzialności biznesu, która – jak pokazuje przykład Wrocław Fashion Outlet – nie musi być jedynie modnym hasłem mającym budować prestiż marki, ale częścią zaplanowanej, długofalowej strategii wpisującej się w jej wizję i misję.

Ciekawostki z branży

Grafika komputerowa od wielu już lat cieszy się ogromnym zainteresowaniem. Nic w tym dziwnego, ponieważ osoby, które posiadają w tej materii odpowiednie umiejętności i wiedzę, z sukcesami odnajdują się na rynku pracy. Jak się jednak okazuje, praca grafika komputerowego tylko z pozoru wydaje się prosta, w praktyce jednak jest związana z koniecznością funkcjonowania pod presją czasu, a jednocześnie zachowania jak najwyższej jakości. 

Najprościej tłumacząc, grafik komputerowy wykonuje zawód z pogranicza twórczości artystycznej oraz informatyki. Co do zasady, pracuje on z wykorzystaniem komputera oraz innych rozwiązań technologicznych, w tym np. tabletu graficznego. Jak zostać grafikiem komputerowym - wiele osób zadaje sobie to pytanie. Czy konieczne jest wykształcenie w tym kierunku lub może wystarczy ukończony kurs grafiki komputerowej? Niestety, nie ma idealnej odpowiedzi na te pytania, ponieważ wiele zależy od konkretnego przypadku. Oczywiście ukończenie studiów informatycznych czy artystycznych jest atutem, ale z całą pewnością o wiele ważniejsze od posiadania dyplomu wyższej uczelni są umiejętności, jakimi może pochwalić się dana osoba. Jeśli ktoś chce pracować w tym zawodzie powinien także zadbać o zdobycie doświadczenia oraz zbudować odpowiednie portfolio, które zwiększy jego szanse na zatrudnienie.

Rozwój technik informatycznych w znaczący sposób wpłynął na wiele zawodów. Jedną z profesji w dużym stopniu związanych z IT jest grafika. Programy graficzne są niezbędną bazą dla pracy grafików, co nie oznacza, że nie muszą się oni wykazywać podobnymi cechami, jak ich koledzy sprzed kilkudziesięciu lat. Nadal w zawodzie tym liczą się takie umiejętności jak: talent plastyczny, biegłość techniczna, skrupulatność, dokładność i jednocześnie – kreatywność.

Dobry grafik to osoba posiadająca niezbędny zasób umiejętności twardych i miękkich. Liczy się też jeszcze coś szczególnego – pasja – która nie tylko nie pozwoli popaść w zawodową rutynę, ale sprawi, że profesjonalny rozwój (a co za tym idzie – śledzenie szybko zachodzących w tej branży zmian) nie będzie niemiłą koniecznością.

Graficy (mimo dość dużego nasycenia rynku) nadal są atrakcyjnymi specjalistami dla wielu pracodawców – od największych, międzynarodowych agencji reklamowych, po niewielkie firmy, funkcjonujące w rynkowych niszach.

Oczywiście zawód grafika daje też szerokie możliwości samodzielnego realizowania się jako współpracujący z różnymi podmiotami freelancer – to opcja dla osób ceniących sobie pracę na własnych warunkach.

Chcący się utrzymać na rynku grafik musi być osobą kreatywną, ale zarazem bardzo obowiązkową i umiejącą pracować w sposób elastyczny oraz wielopłaszczyznowy (od projektu do projektu). Zmienność i dynamika w znacznym stopniu decydują o tym, że średnia wieku w zawodzie grafika komputerowego jest niska (ok. 30 lat).

Jeśli wykazujemy się takimi cechami i czujemy, że w pokonaniu pierwszych progów pomoże nam pasja i wrodzone umiejętności graficzne – warto spróbować swoich sił odpowiednio szybko. Dobre, czyli rozbudowane i urozmaicone portfolio, to najlepsza przepustka do kariery w branży graficznej.

Na początku liczy się każdy wykonany projekt, dlatego wchodząc do zawodu, skupiajmy się nie tylko na wiedzy teoretycznej, ale nie bójmy się podejmować zawodowych wyzwań już w trakcie studiów czy/i uzyskiwania kolejnych zawodowych szlifów.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *