ECO3 instaluje w firmie Druk-Intro linię CtP z robotem podającym płyty

W firmie Druk-Intro z Inowrocławia, specjalizującej się w produkcji dziełowej, rozpoczęła pracę pierwsza w naszym kraju linia CtP marki ECO3 (d. Agfa Offset Solutions) wyposażona w robot podający płyty. Rozwiązanie, dostarczone i wdrożone do produkcji w maju br., składa się z pełnoformatowej naświetlarki Avalon N80 90S, wywoływarki Elantrix 85DX z wykładakiem i wspomnianego robota marki Beil-Systems. Całością steruje oprogramowanie workflow Apogee PlateMaker LE. Kontrakt obejmuje ponadto bieżące dostawy materiałów eksploatacyjnych oraz standaryzację procesów poligraficznych realizowanych przez Druk-Intro.

Współpraca firm Druk-Intro i ECO3 (będącej kontynuatorem działalności prowadzonej przez wiele lat przez Agfa Offset Solutions) sięga 2014 roku. Podpisany właśnie kontrakt znacząco ją wzbogaca – poza dostawą sprzętu (w tym pierwszej w Polsce zautomatyzowanej linii CtP z robotem Beil-Systems), obejmuje bieżące zaopatrywanie inowrocławskiej drukarni w płyty offsetowe, a także usługi serwisowe i wsparcie techniczne. Specjaliści ECO3 przeprowadzą też w Druk-Intro standaryzację procesu drukowania realizowanego w technice offsetu arkuszowego, co ma zredukować koszty produkcji i obniżyć ilość generowanych tu odpadów. W efekcie – w założeniach kierownictwa drukarni – zwiększyć ma się zarówno wydajność jak i proekologiczność realizowanych przez nią działań.

Jest nam niezmiernie miło poinformować o pierwszej w Polsce dostawie zautomatyzowanej linii CtP naszej firmy, wyposażonej w robot podający płyty – mówi Michał Śliz, kierujący polskim oddziałem ECO3. – Co więcej, podpisany z Druk-Intro kontrakt uwzględnia też dodatkowe działania, które przyświecają również nam jako dostawcy całego rozwiązania. Wydajny sprzęt, wysokiej jakości materiały, kompleksowa obsługa przed- i posprzedażowa, standaryzacja druku – wszystkie te elementy, uwzględnione w nowej umowie w niezwykle obrazowy sposób ilustrują przyświecające naszej firmie idee, która wybrzmiewa też w nazwie ECO3: poprawę efektywności działań klientów poprzez dostarczanie im proekologicznych i wygodnych w użytkowaniu rozwiązań. Mamy nadzieję, że dzięki jeszcze bliższej i szerszej współpracy z Druk-Intro będziemy mieli swój wkład w dalszy rozwój tego uznanego na polskiej i międzynarodowej arenie zakładu poligraficznego”.

Drukarnia Druk-Intro istnieje od 1994 roku i od początku specjalizuje się w produkcji dziełowej. Jej mottem jest oferowanie wydawcom z Polski i zagranicy maksymalnie szerokiego wachlarza profesjonalnych usług poligraficznych. Firma podkreśla, że dzięki nieustannym inwestycjom w rozwój firmy i zaangażowaniu załogi osiągnęła pozycję wiarygodnego i rzetelnego partnera dla wydawnictw. Wśród klientów Druk-Intro są znaczące grupy wydawnicze z Polski, Niemiec, Włoch, Holandii i Wielkiej Brytanii.

Źródło: ECO3

www.eco3.com

Ciekawostki z branży

Podział na grafików i graficzki jest bardzo wyrównany: panowie prowadzą niecałymi dziesięcioma punktami procentowymi. Zawód grafika wykonuje 46,8% kobiet i 54,2% mężczyzn.

Inaczej niż w przypadku copywriterów, projektowaniem graficznym zajmuje się nieco starsza grupa wiekowa – prawdopodobnie ma to związek z tym, że aby zacząć realizować pierwsze komercyjne zlecenia, potrzebna jest wiedza i doświadczenie.

Wśród freelancerów grafików dominują przedstawiciele grupy wiekowej 25-34 lata. Jest ich aż 47,9%. Mniej liczne, choć wciąż zauważalne reprezentacje mają projektanci graficzni w wieku od 18 do 24 lat (24,5%) oraz w grupie pomiędzy 35 a 44 rokiem życia (19,3%).

Pozwala to zauważyć, że projektowanie graficzne popularne jest głównie wśród młodych ludzi, co jednak nie znaczy, że grupy wiekowe powyżej 44 roku życia są w badaniu zupełnie nieobecne. Projektanci w wieku 45-54 stanowią jednak tylko 6,3% badanej próby, a ci powyżej 55 roku życia to zaledwie 1,6%.

Co ciekawe, jeszcze mniejszą reprezentację mają najmłodsi graficy, którzy nie ukończyli jeszcze 18 roku życia: jest ich tylko 0,5%.

Rozwój technik informatycznych w znaczący sposób wpłynął na wiele zawodów. Jedną z profesji w dużym stopniu związanych z IT jest grafika. Programy graficzne są niezbędną bazą dla pracy grafików, co nie oznacza, że nie muszą się oni wykazywać podobnymi cechami, jak ich koledzy sprzed kilkudziesięciu lat. Nadal w zawodzie tym liczą się takie umiejętności jak: talent plastyczny, biegłość techniczna, skrupulatność, dokładność i jednocześnie – kreatywność.

Dobry grafik to osoba posiadająca niezbędny zasób umiejętności twardych i miękkich. Liczy się też jeszcze coś szczególnego – pasja – która nie tylko nie pozwoli popaść w zawodową rutynę, ale sprawi, że profesjonalny rozwój (a co za tym idzie – śledzenie szybko zachodzących w tej branży zmian) nie będzie niemiłą koniecznością.

Czym zajmuje się grafik komputerowy?

Grafik komputerowy musi łączyć w swojej pracy aspekty artystyczne oraz informatyczne. Trudno jednoznacznie scharakteryzować tę profesję, ponieważ zakres obowiązków jest ustalany indywidualnie, w zależności od konkretnych potrzeb. Najogólniej jednak rzecz ujmując, graficy komputerowi zajmują się kampaniami marketingowymi i reklamowymi pod kątem przygotowywania grafik, ilustracji, makiet 3D, projektowaniem ulotek, billboardów, składem papierowych magazynów itp.

Grafik komputerowy - gdzie znajdzie pracę i za ile?

Grafik komputerowy znajdzie zatrudnienie w wielu branżach, w tym przede wszystkim mediach, wydawnictwach, agencjach kreatywnych, reklamowych czy public relations. W dobie ogromnej popularności social mediów graficy komputerowi nie mogą narzekać na brak pracy. Znajdą ją bowiem zarówno w dużych przedsiębiorstwach, gdzie istnieją działy graficzne, jak i w niewielkich firmach.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *