ECO3 instaluje w firmie Druk-Intro linię CtP z robotem podającym płyty

W firmie Druk-Intro z Inowrocławia, specjalizującej się w produkcji dziełowej, rozpoczęła pracę pierwsza w naszym kraju linia CtP marki ECO3 (d. Agfa Offset Solutions) wyposażona w robot podający płyty. Rozwiązanie, dostarczone i wdrożone do produkcji w maju br., składa się z pełnoformatowej naświetlarki Avalon N80 90S, wywoływarki Elantrix 85DX z wykładakiem i wspomnianego robota marki Beil-Systems. Całością steruje oprogramowanie workflow Apogee PlateMaker LE. Kontrakt obejmuje ponadto bieżące dostawy materiałów eksploatacyjnych oraz standaryzację procesów poligraficznych realizowanych przez Druk-Intro.

Współpraca firm Druk-Intro i ECO3 (będącej kontynuatorem działalności prowadzonej przez wiele lat przez Agfa Offset Solutions) sięga 2014 roku. Podpisany właśnie kontrakt znacząco ją wzbogaca – poza dostawą sprzętu (w tym pierwszej w Polsce zautomatyzowanej linii CtP z robotem Beil-Systems), obejmuje bieżące zaopatrywanie inowrocławskiej drukarni w płyty offsetowe, a także usługi serwisowe i wsparcie techniczne. Specjaliści ECO3 przeprowadzą też w Druk-Intro standaryzację procesu drukowania realizowanego w technice offsetu arkuszowego, co ma zredukować koszty produkcji i obniżyć ilość generowanych tu odpadów. W efekcie – w założeniach kierownictwa drukarni – zwiększyć ma się zarówno wydajność jak i proekologiczność realizowanych przez nią działań.

Jest nam niezmiernie miło poinformować o pierwszej w Polsce dostawie zautomatyzowanej linii CtP naszej firmy, wyposażonej w robot podający płyty – mówi Michał Śliz, kierujący polskim oddziałem ECO3. – Co więcej, podpisany z Druk-Intro kontrakt uwzględnia też dodatkowe działania, które przyświecają również nam jako dostawcy całego rozwiązania. Wydajny sprzęt, wysokiej jakości materiały, kompleksowa obsługa przed- i posprzedażowa, standaryzacja druku – wszystkie te elementy, uwzględnione w nowej umowie w niezwykle obrazowy sposób ilustrują przyświecające naszej firmie idee, która wybrzmiewa też w nazwie ECO3: poprawę efektywności działań klientów poprzez dostarczanie im proekologicznych i wygodnych w użytkowaniu rozwiązań. Mamy nadzieję, że dzięki jeszcze bliższej i szerszej współpracy z Druk-Intro będziemy mieli swój wkład w dalszy rozwój tego uznanego na polskiej i międzynarodowej arenie zakładu poligraficznego”.

Drukarnia Druk-Intro istnieje od 1994 roku i od początku specjalizuje się w produkcji dziełowej. Jej mottem jest oferowanie wydawcom z Polski i zagranicy maksymalnie szerokiego wachlarza profesjonalnych usług poligraficznych. Firma podkreśla, że dzięki nieustannym inwestycjom w rozwój firmy i zaangażowaniu załogi osiągnęła pozycję wiarygodnego i rzetelnego partnera dla wydawnictw. Wśród klientów Druk-Intro są znaczące grupy wydawnicze z Polski, Niemiec, Włoch, Holandii i Wielkiej Brytanii.

Źródło: ECO3

www.eco3.com

Ciekawostki z branży

Projektowanie graficzne to szerokie pojęcie, które obejmuje zarówno pracę z grafiką wektorową (samodzielne tworzenie obrazów), jak i z grafiką rastrową (przekształcanie i poprawianie zdjęć). Oprócz tych dwóch popularnych dziedzin projektowanie graficzne obejmuje również tworzenie grafik 3D, jak i prace związane ze składem i przygotowaniem tekstu do druku (DTP).

Jakie prace najczęściej zleca się grafikom? Do branżowej codzienności należy projektowanie grafik na media społecznościowe, na blogi firmowe, wszelkie typy ulotek, reklamówek, katalogów i plakatów promocyjnych.
To jednak dopiero początek długiej listy – po nich plasują się zlecenia na przygotowanie grafik i całych layoutów na strony www lub do aplikacji mobilnych. Każdy element, jaki widzisz na stronie, wyszedł spod ręki projektanta: tu nie ma miejsca na przypadki.

Bardziej złożone prace graficzne to… wspomniane tworzenie logo firmy. Profesjonaliści, którzy poważnie myślą o swojej marce, wiedzą, że logo to wisienka na torcie, jakim jest cały system identyfikacji wizualnej. To właśnie projektowanie takich kompleksowych rozwiązań jest najciekawszym i najbardziej satysfakcjonującym wyzwaniem w pracy grafika.

Jakie jeszcze prace zleca się projektantom w Polsce? Rosnąca popularność e-commerce zwiększa zapotrzebowanie zarówno na profesjonalny retusz zdjęć produktowych jak i… na fotorealistyczne wizualizacje 3D.
3D jest przy tym jednym z ważniejszych trendów w projektowaniu graficznym. Jego możliwości rosną – trójwymiarowe obrazy nie tylko zastępują prawdziwe produkty w katalogach firmowych, ale również oferują przedstawienia przekrojów, modele zamówień czy wizualizacje.

Osobną kategorią prac graficznych jest skład tekstu i przygotowanie go do druku. Wymaga nie tylko dużej cierpliwości i wyobraźni, ale również specjalistycznej wiedzy dotyczącej typografii.

Podział na grafików i graficzki jest bardzo wyrównany: panowie prowadzą niecałymi dziesięcioma punktami procentowymi. Zawód grafika wykonuje 46,8% kobiet i 54,2% mężczyzn.

Inaczej niż w przypadku copywriterów, projektowaniem graficznym zajmuje się nieco starsza grupa wiekowa – prawdopodobnie ma to związek z tym, że aby zacząć realizować pierwsze komercyjne zlecenia, potrzebna jest wiedza i doświadczenie.

Wśród freelancerów grafików dominują przedstawiciele grupy wiekowej 25-34 lata. Jest ich aż 47,9%. Mniej liczne, choć wciąż zauważalne reprezentacje mają projektanci graficzni w wieku od 18 do 24 lat (24,5%) oraz w grupie pomiędzy 35 a 44 rokiem życia (19,3%).

Pozwala to zauważyć, że projektowanie graficzne popularne jest głównie wśród młodych ludzi, co jednak nie znaczy, że grupy wiekowe powyżej 44 roku życia są w badaniu zupełnie nieobecne. Projektanci w wieku 45-54 stanowią jednak tylko 6,3% badanej próby, a ci powyżej 55 roku życia to zaledwie 1,6%.

Co ciekawe, jeszcze mniejszą reprezentację mają najmłodsi graficy, którzy nie ukończyli jeszcze 18 roku życia: jest ich tylko 0,5%.

Grafika komputerowa od wielu już lat cieszy się ogromnym zainteresowaniem. Nic w tym dziwnego, ponieważ osoby, które posiadają w tej materii odpowiednie umiejętności i wiedzę, z sukcesami odnajdują się na rynku pracy. Jak się jednak okazuje, praca grafika komputerowego tylko z pozoru wydaje się prosta, w praktyce jednak jest związana z koniecznością funkcjonowania pod presją czasu, a jednocześnie zachowania jak najwyższej jakości. 

Najprościej tłumacząc, grafik komputerowy wykonuje zawód z pogranicza twórczości artystycznej oraz informatyki. Co do zasady, pracuje on z wykorzystaniem komputera oraz innych rozwiązań technologicznych, w tym np. tabletu graficznego. Jak zostać grafikiem komputerowym - wiele osób zadaje sobie to pytanie. Czy konieczne jest wykształcenie w tym kierunku lub może wystarczy ukończony kurs grafiki komputerowej? Niestety, nie ma idealnej odpowiedzi na te pytania, ponieważ wiele zależy od konkretnego przypadku. Oczywiście ukończenie studiów informatycznych czy artystycznych jest atutem, ale z całą pewnością o wiele ważniejsze od posiadania dyplomu wyższej uczelni są umiejętności, jakimi może pochwalić się dana osoba. Jeśli ktoś chce pracować w tym zawodzie powinien także zadbać o zdobycie doświadczenia oraz zbudować odpowiednie portfolio, które zwiększy jego szanse na zatrudnienie.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *