Zalety druku offset LED UV

Druk offsetowy to technologia druku płaskiego, polegająca na nanoszeniu na podłoże farby za pomocą specjalnego cylindra. W zależności od zastosowanej technologii, obraz utrwalany jest na powierzchni materiału drukowanego poprzez wsiąkanie farby w temperaturze wysokiej („na gorąco”) lub bez niej („na zimno”). Druk offsetowy UV jest jednym z rodzajów druku „na gorąco”. Odparowywanie farby i form drukarskich za pomocą wysokiej temperatury umożliwia dokonywanie wydruku praktycznie na każdej powierzchni, bez względu na stopień jej wsiąkliwości. Technologia UV wykorzystuje, utrwalane ultrafioletem, farby suszone.

druk offsetowy UV można wykonywać praktycznie na każdym rodzaju powierzchni. Najczęściej stosuje się go do zadrukowywania folii PCV, folii polipropylenowych PP oraz folii PET.

Folie PCV, ze względu na dużą odporność mechaniczną na zachlapania czy zabrudzenia, stosuje się przede wszystkim do drukowania materiałów do celów reklamowych. Materiał ten doskonale uatrakcyjnia prezentację wyrobów. Wykorzystuje się go m.in. do wykonywania zawieszek, blistrów czy ekspozytorów. Folie PCV wykonuje się także w formie samoprzylepnej, dając możliwość produkcji naklejek jedno- i dwustronnych do celów informacyjnych i reklamowych. Ich wysoka odporność na trudne warunki atmosferyczne sprawia, że takie naklejki mogą być z powodzeniem stosowane także na takich wyrobach, jak beczki czy akumulatory.

Zalety druku offsetowego UV to:

  • druk na praktycznie każdym podłożu w tym materiałach niewsiąkliwych np. PP (polipropylen), PE (polietylen), PVC, PET, materiałach holograficznych itp.
  • wysoka jakość i rozdzielczość wydruków – farba zaraz po naniesieniu jest utrwalana promieniami UV
  • możliwość uszlachetniania druku lakierami UV z efektami metalicznymi, perłowymi, złocenia itp.
  • brak szkodliwych lotnych związków i nieprzyjemnych zapachów – pozwala bezpiecznie stosować wydruki UV w pomieszczeniach zamkniętych
  • wysoka precyzja druku połączone z techniką UV pozwalają na druk 3D na folii soczewkowej (lenticularowej), dający wrażenie trójwymiarowego obrazu 3D.

Jeżeli szukasz profesjonalnych wydruków offsetowych LED UV polecamy ofertę drukarni Megraf.pl . Pracują szybko, na trzy zmiany, mają doświadczenie i mogą wykonać praktycznie każdy rodzaj zlecenia. Więcej informacji na stronie www.megraf.pl – druk offset led uv .

Ciekawostki z branży

Zamykasz komputer, wsiadasz do auta i kierujesz się wprost do pracy. Jak zwykle poranne korki zdecydowanie utrudniają drogę, którą przy braku ruchu byłbyś wstanie pokonać w czasie kilkunastu minut. Przez to masz jednak czas się rozejrzeć.

Na budynku przed tobą ktoś wywiesił nowiutki bilbord zachęcający do zakupu auta marki Citroen. Z twojej prawej strony zalotne spojrzenie rzuca kobieta z reklamy salonu odzieżowego. Dojeżdżasz pod pracę. Ponieważ pracujesz w centrum miasta, zaczepia Cię młoda dziewczyna wręczając ulotkę z ofertą studiów podyplomowych. Wchodzisz do bura.

Twój szef rozmawia właśnie z jakąś nieznaną Ci osobą. Nagle woła Cię, byś przywitał się z nieznajomym. Ten uśmiecha się, ściska twoją dłoń i wręcza wizytówkę. Patrzysz na nią. Ktoś naprawdę dobrze dobrał kolory i czcionkę. Wracasz do swojego biurka z wizytówką w dłoni.

Nagle dopada Cię pewna refleksja. Począwszy od designu twojej ulubionej strony internetowej, przez wręczoną Ci ulotkę aż do wizytówki, wszystko, na co natknąłeś się w swojej drodze do pracy było dziełem przedstawicieli  jednego zawodu. Zawodu,  który pojawił się niedawno, a jak widać, zupełnie zdominował aspekt wizualny dzisiejszego świata. Zawód ten, to oczywiście grafik komputerowy.

Projektowanie graficzne to szerokie pojęcie, które obejmuje zarówno pracę z grafiką wektorową (samodzielne tworzenie obrazów), jak i z grafiką rastrową (przekształcanie i poprawianie zdjęć). Oprócz tych dwóch popularnych dziedzin projektowanie graficzne obejmuje również tworzenie grafik 3D, jak i prace związane ze składem i przygotowaniem tekstu do druku (DTP).

Jakie prace najczęściej zleca się grafikom? Do branżowej codzienności należy projektowanie grafik na media społecznościowe, na blogi firmowe, wszelkie typy ulotek, reklamówek, katalogów i plakatów promocyjnych.
To jednak dopiero początek długiej listy – po nich plasują się zlecenia na przygotowanie grafik i całych layoutów na strony www lub do aplikacji mobilnych. Każdy element, jaki widzisz na stronie, wyszedł spod ręki projektanta: tu nie ma miejsca na przypadki.

Bardziej złożone prace graficzne to… wspomniane tworzenie logo firmy. Profesjonaliści, którzy poważnie myślą o swojej marce, wiedzą, że logo to wisienka na torcie, jakim jest cały system identyfikacji wizualnej. To właśnie projektowanie takich kompleksowych rozwiązań jest najciekawszym i najbardziej satysfakcjonującym wyzwaniem w pracy grafika.

Jakie jeszcze prace zleca się projektantom w Polsce? Rosnąca popularność e-commerce zwiększa zapotrzebowanie zarówno na profesjonalny retusz zdjęć produktowych jak i… na fotorealistyczne wizualizacje 3D.
3D jest przy tym jednym z ważniejszych trendów w projektowaniu graficznym. Jego możliwości rosną – trójwymiarowe obrazy nie tylko zastępują prawdziwe produkty w katalogach firmowych, ale również oferują przedstawienia przekrojów, modele zamówień czy wizualizacje.

Osobną kategorią prac graficznych jest skład tekstu i przygotowanie go do druku. Wymaga nie tylko dużej cierpliwości i wyobraźni, ale również specjalistycznej wiedzy dotyczącej typografii.

Zamykasz komputer, wsiadasz do auta i kierujesz się wprost do pracy. Jak zwykle poranne korki zdecydowanie utrudniają drogę, którą przy braku ruchu byłbyś wstanie pokonać w czasie kilkunastu minut. Przez to masz jednak czas się rozejrzeć.

Na budynku przed tobą ktoś wywiesił nowiutki bilbord zachęcający do zakupu auta marki Citroen. Z twojej prawej strony zalotne spojrzenie rzuca kobieta z reklamy salonu odzieżowego. Dojeżdżasz pod pracę. Ponieważ pracujesz w centrum miasta, zaczepia Cię młoda dziewczyna wręczając ulotkę z ofertą studiów podyplomowych. Wchodzisz do bura.

Twój szef rozmawia właśnie z jakąś nieznaną Ci osobą. Nagle woła Cię, byś przywitał się z nieznajomym. Ten uśmiecha się, ściska twoją dłoń i wręcza wizytówkę. Patrzysz na nią. Ktoś naprawdę dobrze dobrał kolory i czcionkę. Wracasz do swojego biurka z wizytówką w dłoni.

Nagle dopada Cię pewna refleksja. Począwszy od designu twojej ulubionej strony internetowej, przez wręczoną Ci ulotkę aż do wizytówki, wszystko, na co natknąłeś się w swojej drodze do pracy było dziełem przedstawicieli  jednego zawodu. Zawodu,  który pojawił się niedawno, a jak widać, zupełnie zdominował aspekt wizualny dzisiejszego świata. Zawód ten, to oczywiście grafik komputerowy.

1 komentarz

  1. Proszę zwrócić uwagę, że druk LED UV znacząco różni się od starszej technologii H-UV.
    LED UV jest zdecydowanie zimniejszy niż H-UV

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *